Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Jailbreaken tog bort min täckning :S
-
AuthorPosts
-
Tjena jag jailbreaka min Iphone efter det så fick jag inte en någon täckning med något kort alls :S kan använda den som mp3 och spela allt förutom att ringa eller sms P.G.A får ingen täckning längre någon som vet vad som är felet ?
uppskattar all hjälp 🙂
@adleeer 47387 wrote:
Tjena jag jailbreaka min Iphone efter det så fick jag inte en någon täckning med något kort alls :S kan använda den som mp3 och spela allt förutom att ringa eller sms P.G.A får ingen täckning längre någon som vet vad som är felet ?
uppskattar all hjälp 🙂
har samma problem vad för iphone har du och med vilket program jailbreaka du den med
@adleeer 47387 wrote:
uppskattar all hjälp 🙂
Fw? Blackra1n? 3GS? Volvo?
Har ni installerad Blacksn0w oxo?
iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows]
@freebo 47403 wrote:
Har ni installerad Blacksn0w oxo?
iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows]
yes de har jag, testat och gjort de gång på gång. Återställt flera gånger och testat osv utan resultat .de står comviq men täckningen är noll
Iphonen är en vanlig 3g med 3.1.2 verisation jag vet faktiskt inte vilket program den blev jailbreakad av men ska ta reda på det tills imorgon om ni vill vänta tills dess och ge det ett försöka att lösa denna gåta uppskattar verkligen all hjälp 🙂
det står så på min med telenor täckning noll sen så var den desutom låst till telia men när jag stoppa ner ett telia kort i den så funkade inte ens de heller :S
Uppdatera till 3.1.2 IGEN, kör guiden till punkt och pricks. Ni har missat ngt båda två
@freebo 47410 wrote:
Uppdatera till 3.1.2 IGEN, kör guiden till punkt och pricks. Ni har missat ngt båda två
Aa okej får göra det men kan du skriva alla länkar här angående upplåsningen tack.. Så man inte tar fel och kan man ha den i DFU mode när man jailbraekar och låser upp?? elle vilket läge ska man ha??
har nu återställt iphonen ett flertal gånger och jailbreakt med blackra1n sen har jag låst upp den med snow. men de unkar inte står No service sen kommer det och står att jag har comviq i men de är ingen täckning. har testat på alla sätt och vis. har kollat på denna sida unlock blackra1n rc3 no service – iPod touch Fans forum men utan resultat. har följt guiderna Rätt men jag vet inte vad de kan vara. så kan någon snäll själ försöka hjälpa mig:o
Har ni stängt ner allt som har med iTunes att göra när ni jailbreakade?
@dannewalle 47441 wrote:
Har ni stängt ner allt som har med iTunes att göra när ni jailbreakade?
ja de tror jag, kollade på en sidsa ochså då de sa att mn skulle avsluta alla pågånde processer som har med itunes och göra
…. sedan undrar jag en grej när jag återställer min iphone kommer jag till där man bara kan ringa nödsamtal… där man ska sätta in de “riktiga” kortet.. som jag inte har så det är där jag börjar med jailbreakningen… så är de lungt om man jailbrekar därifrån.@ipeddy 47444 wrote:
ja de tror jag, kollade på en sidsa ochså då de sa att mn skulle avsluta alla pågånde processer som har med itunes och göra
…. sedan undrar jag en grej när jag återställer min iphone kommer jag till där man bara kan ringa nödsamtal… där man ska sätta in de “riktiga” kortet.. som jag inte har så det är där jag börjar med jailbreakningen… så är de lungt om man jailbrekar därifrån.Ja, om du har ett “felaktigt” kort i så ska det ploppa upp efter återställning.
Därifrån är det bara att stänga ner allt som har med iTunes att göra och sedan jailbreaka.
@dannewalle 47446 wrote:
Ja, om du har ett “felaktigt” kort i så ska det ploppa upp efter återställning.
Därifrån är det bara att stänga ner allt som har med iTunes att göra och sedan jailbreaka.
okej tack ska göra ett försök
fungerade inte:mad: men får testa igen och återkomma senare
min Iphone 3G 3.1.2 blev jailbreakad av nått som heter redsnow eller pwnage tror jag och från det får jag ingen täckning någon som kan säga vad man ska göra åt det tack 🙂
uppdatera till 3.1.2 via iTunes och kör sedan blackweather
den är i senaste verisionen 3.1.2 men blackweather är de desamma som blackra1n ? tack
@adleeer 47486 wrote:
den är i senaste verisionen 3.1.2 men blackweather är de desamma som blackra1n ? tack
Blackweather = Blackra1n + Blacksnow
Blackra1n är det du jailbreakar med, Blacksnow är det som tar bort operatörs upplåsningen. Alltså måste du först jailbreaka med Blackra1n och sedan låsa upp din iphone med Blacksnow.okej , jag har laggt in blackra1n och kommit förbi det med att stoppa i rätt kort blablabla sen så ska man instellera det på iphonen är det den installationen som gör så att man kan ringa och allt det med vilket kort man vill i iphonen
tackar för all hjälp !!!:)
@adleeer 47601 wrote:
okej , jag har laggt in blackra1n och kommit förbi det med att stoppa i rätt kort blablabla sen så ska man instellera det på iphonen är det den installationen som gör så att man kan ringa och allt det med vilket kort man vill i iphonen
tackar för all hjälp !!!:)
Det är installationen av Blacksn0w (benämnt Sn0w i guiden) som låser upp telefonen för använding med valdri operatör; telia, tre, tele2, halbop, comviq etc. Du får nog ta och referera till på vilket steg i den officiella guiden du fastnat.
tjena min iphone är i verison 3.1.2 funkar blackra1n på den verisonen ?
Nu får du ursäkta om jag låter irriterad men har du överhuvudtaget läst de tidigare 23 inläggen i denna tråd? Har du läst guiden jag länkade till?
Här finns det många som vill hjälpa till men man måste försöka lite själv oxo 😡
japp jag har läst allt och lite till men jag återkommer om jag får ngt problem
tack för hjälp iaf 😛
la in blackra1n på iphonen sen tog och installerade snOw på min iphonen sen men telefonen hittar att jag har telenor som operatör men det står att jag har ingen servis har gjort som guiaden sagt med ngt jag kan ha missat
tackar för all hjälp:)
@adleeer 47785 wrote:
la in blackra1n på iphonen sen tog och installerade snOw på min iphonen sen men telefonen hittar att jag har telenor som operatör men det står att jag har ingen servis har gjort som guiaden sagt med ngt jag kan ha missat
tackar för all hjälp:)
Vad har du för simkort i nu, alltså från vilken operatör?
Om den visar telenor istället för det du har just nu, så beror det säkert på att du saknar bundle för just den operatör du använder nu.det spelar ingen roll vilket kort du har i, bäst att köra helt utan SIM-kort
har gjort detta på ett tiotal iPhones 3G och 3Gs, funkar i princip utan problem
ibland måste man resetta networks för att få igång mobilt och wifi mottagning
okej så när jag ska använda blackra1n så ska jag inte ha något sim-kort i ? och sen trycka i sim kortet och sedan installera SnOw och sen återställa Mobildatanätverk?
men ska jag installera Cydia med eller räker med snOw bara som Guiden visar. sen bara att ringa och smsa vem man vill då?:D:D:D?? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.