Jailbreaking???

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 21

Hej, jag har använt min iphone 3gs i någon månad nu och börjar bli sugen på att jailbreaka den. Men har väldigt många frågor kring detta. 😀

Först: Gäller garantin på iphonen om den skulle gå sönder av jailbreakingen? Eller kan försäkringen täcka det på något sätt? Och om man skulle kunna återställa den och få bort jb, skulle fortfarande garantin vara giltig?, för jag har hört att dom ser om den har varit jb även om den är återställd.

sen undrar jag vad alla menar med att den är operatörslåst eller inte?

Sen kan man inte köra den senaste uppgraderingen va? utan måste återställa sedan installera det? Och så blir väll Iphonen väldigt seg av sånt här? och instabil.. + att jag har hört att push inte fungerar av det?

Men om jag nu skulle göra det, vad skulle jag använda mig av? hade tänkt mig Blackra1n om det funkar och är bra? Men är det då bara att gå in på hemsidan, ansluta iphonen sen klicka på make it rain och vips så är det typ klart?

/alekz , (har mer frågor men kommer inte på dom just nu 🙂

carpe
    Member
    Post count: 904

Oj….

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Läs FAQn i min signatur

zigge95
    Member

Jo tack. Men fick ändå inget svar på det där om garantin och försäkringen :)) Men alla nackdelar med det är mycket mer än fördelar för mig. så jag skiter nog i det, men tack endå 🙂

Freebo
    Member

Återställer du din iPhone i iTunes försvinner alla spår av jailbreak. Breaka på nu bara!

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

Svart på vitt.
    Garantin gäller ej, dock kan du återställa din iPhone i iTunes, vips salabim nu har du garanti.

Operatörslåst innebär att den är låst till den operatör du köpte den hos, ex. Telia. Du kan med andra ord inte ha några andra sim-kort.

Nope 3.1.3 funkar endast på 3Gs om den redan vart Jailbreakad, i ditt fall funkar det ej.

blackweather Fungerar alldeles utmärkt, klicka make it rain så har du det 🙂

zigge95
    Member

Ok tack så mycket! Har bara 1 fråga kvar, (Push/YouTube/GPS fungerar inte efter jailbreak) stod det i din faq freebo. Oush går väl att leva utan… Youtube med, eller gäller det youtube bokmärket eller youtube överhuvudtaget? Men det där med gps, Jag har ju såklart “kartor” bokmärket som fungerar ungefär som en gps. Kommer den fortfarande fungera?

Och om man återställer det fungerar gpsén och allt det där igen?

Vill verkligen jb nu ^^

Freebo
    Member

@zigge95 59251 wrote:

Ok tack så mycket! Har bara 1 fråga kvar, (Push/YouTube/GPS fungerar inte efter jailbreak) stod det i din faq freebo. Oush går väl att leva utan… Youtube med, eller gäller det youtube bokmärket eller youtube överhuvudtaget? Men det där med gps, Jag har ju såklart “kartor” bokmärket som fungerar ungefär som en gps. Kommer den fortfarande fungera?

Och om man återställer det fungerar gpsén och allt det där igen?

Vill verkligen jb nu ^^

Push/YouTube/GPS kan ibland spöka på iPhones som är hacktiverade, det finns en massa gratistrix för att komma runt detta. Det vanliga är att installera en sk pushfix. Återigen, återställer du din iPhone får du en brand spanking new iPhone – precis som när den togs ur den inplastade kartongen.

(Motsatsen till “hacktivering”, som sker vid jailbreakat, är den aktivering du utför med orginal SIM-kort från den operatör som mobilen är låst till. Har du en importerad iPhone kan det ju vara lite knepigt att komma över just rätt SIM-kort- Är det en svensksåld iPhone lånar du ett SIM av ngn eller köper ett kontantkort för att aktivera med)

Vad har du för firmware version på din 3GS just nu och vad är det för model number? (Kolla i menyn Inställningar-Allmänt-Om)

zigge95
    Member

Firmware; 05.12.01 sen serienummer86005DUB3n3

Men alla kontakter och apps och sånt då? Appsen kommer ju i säkerhetskopian= borta? Och kontakterna, vad kan man göra med dom? Och bilderna är det väl bara att ladda in i datorn?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@zigge95 59270 wrote:

Firmware; 05.12.01 sen serienummer86005DUB3n3

Men alla kontakter och apps och sånt då? Appsen kommer ju i säkerhetskopian= borta? Och kontakterna, vad kan man göra med dom? Och bilderna är det väl bara att ladda in i datorn?

Apps finns kvar.. Kontakterna finns kvar. Bilderna finns kvar

05.12.01 kan du inte låsa upp. Om du har FW 3.1.3. kan du inte jailbreaka.

zigge95
    Member

Men det är ju klart att jag återställer innan jag jailbreakar så jag får rätt :)) men då försvinner ju alla kontakte om man inte sparar dom via typ gmail
    vilket jag inte fattar något om.

Men asså vad är det för skillnad på att jailbreka och låsa up nu då? Verkar vara olika saker?? :confused:

bozz
    Member
    Post count: 1199

@zigge95 59301 wrote:

Men det är ju klart att jag återställer innan jag jailbreakar så jag får rätt :)) men då försvinner ju alla kontakte om man inte sparar dom via typ gmail
    vilket jag inte fattar något om.

Men asså vad är det för skillnad på att jailbreka och låsa up nu då? Verkar vara olika saker?? :confused:

kolla i vår faq, finns i min signatur

zigge95
    Member

Ska JBá nu. Men jag bara undrar om jag ska återställa min iphone innan jag gör det så att den får rätt firmware och sånt? Eller ska jag göra det? Och försvinner väl alla apps och kontakter/bilder?:confused:

Förrsesten efter man jbat, kan man ansluta till itunes för att lägga till musik,fimer osv? eller förstör man den då?

Freebo
    Member

Återigen Zigge, har du en 3GS med firmware 3.1.3 så kan du inte jailbreaka

zigge95
    Member

Men jag har 05.12.01 Så jag kan inte JBá på något sätt? Måste alltså vänta tills det kommer ut något för det? :O

Freebo
    Member

05.12.01 är versionen på ditt baseband, det du inte kan låsa upp idag. 3.1.3 är versionen på iPhone operativsystemet, det du inte kan jailbreaka idag.

Kanske i juni?

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.