Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Jailbreakme 2.0 kraschar?! 3GS 4.0.1
-
AuthorPosts
-
Hejsan! Det är så att jag har en iphone 3GS med OS 4.0.1. När jag går in på jailbreakme.com så fungerar allt och jag börjar ladda ner, när nerladdningen är klar så ska det ska komma upp “Sit tight” (när den ska installera). MEN istället så stängs safari ner och när jag går in igen så står det att Oops… it looks like the installer crashed last time you tried to jailbreak. 🙁 It might work if you try again.” Den verkar inte vilja installera helt enkelt.
Nu när jag läst ganska mycket på internet om detta så är det vissa som säger att man ska rensa historia osv, men det verkar inte funka.
Undrar om det är någon som har haft detta problem och kommit på en lösning som de vill dela med sig? Skulle uppskatta om någon med nyttig information eller vet vad det beror på eller hur man löser problem kunde hjälpa mig med detta!
Mvh Carl 🙂
Carl, resetta telefonen innan du besöker jalbreakme igen. Håll samtidigt ned Sleepknappen och Home-knappen i 10 sekunder eller tills Äpplet dyker upp på skärmen
@freebo 73284 wrote:
Carl, resetta telefonen innan du besöker jalbreakme igen. Håll samtidigt ned Sleepknappen och Home-knappen i 10 sekunder eller tills Äpplet dyker upp på skärmen
Tack Carl för svar! Men är det bekräftat att det här ska funka eller är det bara någonting man skulle kunna testa o se om det funkar? Någon som har gjort så här o fått det funka? Vad menar du med att hålla in sleep och home knappen i 10 sekunder? När ska jag göra det? Hamnar den inte i DFU mode då?
Tacksam för svar!
Du hamnar inte i DFU utan resettar telefonen bara.
Vissa som har hafft sin telefon jb med blackra1n innan uppdatering till 4.01 har hafft problem.
Där har det funkat efter att man satt telefonen i DFU och återställt till 4.01 igen.Det fungerar. Jag hade samma problem som du själv upplever och löste det på detta sätt
Håll in båda knapparna samtidigt i 10 sekunder eller tills Äpplet dyker upp på skärmen. Du har nu utfört en reset (och hamnar inte i DFU mode!), dvs tömt telefonens cacheminne och talat om för den att starta på ny kula igen. Bästa medicinen mot alla möjliga fel.
Testa även att besöka jailbreakme.com både över wifi och 3G men resetta telefonen mellan varje försök
Detta funkar inte för mig iallafall, jag har samma problem som den som skapade denna tråden, dock så har jag iPhone 4 med iOS 4.0.1 och den händer samma sak för mig, har provat att hålla inne hem-knappen och powerknappen samtidigt, men det hjälper ingenting, exakt samma sak, har både provat med att göra det via 3G och Wi-Fi 🙁 inget som funkar 🙁 har nog försökt kanske 10-15 ggr sammanlagt 🙁
Tacksam för HJÄLP
Henrik AnderssonEDIT: Nu har jag fått det att funka, jag fick återställa telefonen, sedan synkronisera telefonen och till sist försöka igen, då funkade det 🙂 .
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.