Japansk iPhone 3G, låst till SoftBank, vad göra!? Hjälp!!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Japansk iPhone 3G, låst till SoftBank, vad göra!? Hjälp!!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 13

Har precis köpt en iPhone 3G från Japan, men det visade sig nu att den är låst till SoftBank, som är ett Japansk abonnemang. Den har version 3.1 och senaste baseband (05.11.07), vilket betyder, omöjligt att låsa upp själv för tillfället.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till då jag har köpt en telefon som visar sig vara helt oandvändbar!
    Tror ni Telia, Tre, Telenor kan ta emot min telefon och låsa upp den, även om det inte är köpt hos dem, och inte är 12 månader gammal (köpt i januari).

Snälla hjälp mig!!!

Timmylilly
    Member
    Post count: 35

Vänta annars, dom jobbar ju på förfullt för att kunna låsa upp den. Kan ju inte vara allt för länge kvar.

JoQ
    Member
    Post count: 13

Jobbar för fullt är väll att ta i. Förra baseband exploiten hittades i 3.0 beta-stadiet. Hittar man inget liknande, så är det bara att glömma. Självklart kommer det att fungera i framtiden, men man har ingen aning om hur lång tid det är tills dess. Är inte så kul att sitta med en helt värdelös telefon.

Så kan man på något sätt göra en riktig upplåsning som Telia, och Apple själva gör? Måste ju gå, förstår inte ens hur Apple inte vill att man ska kunna använda sin telefon, som tex. när man är i min situation, jag kan ju ändå inte använda ett japanskt abonnemang.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

3.1 beta fanns typ aldrig ute.. Man visste inte vad som skulle komma.. Geohot knäckte 3.1 och 3.1.2 jb på två dagar så… Inget är omöjligt

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.