Jätteproblem med Jailbreake!?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Jätteproblem med Jailbreake!?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Member
    Post count: 27

Hej! Jag köpte en iPhone 3G 16GB igår.. Den är helt ny från Schweiz, tjejen jag köpte den av har aldrig använt den. Haft den på laddning hela natten för det va tomt. När jag startar telefonen (och följer QuickPwn guiden; iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar Din 2.x.x 3G iPhone med QuickPwn (Windows) som jag antar jag borde följa om jag ska Jailbreake telefonen) står det “insert SIM” och en bild visar att jag ska koppla in den till iTunes. Men när jag gör detta står det

När jag INTE har SIM-kort i telefonen;

iTunes kan inte aktivera iPhone eftersom SIM-kortet antingen inte är isatt eller kräver en PIN-kod.

Koplla ifrån iPhone, kontrollera att SIM-kortet är korrekt isatt och, om du har en PIN-kod för SIM-kortet, Tryck på Lås upp och ange koden, och anslut sedan iPhone igen

När jag kopplar in den MED mitt SIM-kort i telefonen;

The SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported.

Only compatible SIM cards from a supported Carrier may be used to activate iPhone. Please insert the SIM card that came with your iPhone or visit a supported Carrier´s store to recive a replacement SIM card.

Vad ska jag göra?

Mvh//Mowgli

NevamiZ
    Member
    Post count: 56

sätt in ditt sim kort i en annan telefon och ta bort pin koden !, då ska de funka ! ;D

Mowgli
    Member

Jag har ingen PIN-kod på mitt SIM-kort, så det måste vara nått annat problem.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Är mobilen operatörlåst? I så fall ska du inte uppdatera till 2.2.1 för då har du ingen möjlighet att använda ett svensk sim-kort i den.

Att jailbreaka den med quickpwn gör att ditt baseband uppdateras också, du ska helst använda ett modiferat ispw som har det gamla basebandet för att kunna nyttja yellowsn0w.

Du kanske ska läsa lite mer senaste jailbreak möjligheterna innan du kastar dig in i dem, finns ju risk att du gör din iphone till oupplåsbar.

Mowgli
    Member

aa.. jag avvaktar.. Men som sagt jag har inte ens MÖJLIGHETEN att uppdatera.. jag får inte ens kontakt kontakt med iTunes. (Se första inlägget) Den borde väl vara operatörslåst när den köptes i Schweiz.

MvH/ M

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Följde du exakt den guiden som du har länkat till? Alltså laddade du ner den ipsw fil som man kan ladda ner i deras guide? För i så fall borde du ha 2.2 nu och med den så ska du kunna låsa upp din iphone.

Kan du använda din appsen i din iphone som t.ex. Cydia eller installer? Om du kan så ska du kunna ladda ner yellowsn0w och ta bort operatörlåset med den. Prova den men akta dig för att uppdatera till 2.2.1. Eller prova att jailbreaka igen med samma ipsw-fil som finns att ladda ner i iclaified.

Mowgli
    Member

Tackar för snabba svar.. men för att för tydliga mig.. telefonen är såpass ny (antar jag att det beror på) att den inte är aktiverad, vad det nu betyder. Det ända som kommer upp på min iPhone skärm är;

Iphone-3g-activating-graphic1.jpg

och när jag sätter i mitt kontantkort (som stöder 3G och fungerar i en upplåst iPhone) så står det att det inte är rätt SIM-kort med samma bild.

Ber om ursäkt om jag inte va tydlig från början.. någon som har en aning nu? 🙂

Mvh/ MWGLi

Kungen
    Member
    Post count: 985

När det står att simkortet inte är giltigt, då stänger du ner itunes och startar quickpwn 😀 Då aktiveras+jailbreaks iPhonen 😛 iTunes ska alltså inte aktivera din iPhone utan quickpwn 🙂

Mowgli
    Member

så jag ska ha mitt SIM-kort i telefonen när jag jailbreakar?!? och starta QuickPwn INTE iTunes som det står i guiden?

Matt3
    Member
    Post count: 251

asså du ska bara starta quickpwn och inte itunes så är det ju bara o följa guiden. Och jag hade mitt simkoert i och det funkar

Mowgli
    Member

i guiden står det att jag ska ha filen som heter iPhone1,2_2.2_5G77_Restore.

men när jag öppnar QuickPwn står det istället att “The correct IPSW will have a name beggining with iPhone1,2_2.0.2”

vilket skall jag använda? Tack!

rebinrr
    Member
    Post count: 91

@mowgli 24639 wrote:

men när jag öppnar QuickPwn står det istället att “The correct IPSW will have a name beggining with iPhone1,2_2.0.2”

Du använder en äldre version av QuickPwn du måste använda den versionen till 2.2 det finns länk på dev-teams hemsida.:)

ZiLi
    Member
    Post count: 216

@mowgli 24639 wrote:

Du har en äldre firmware på din iPhone. Som det ser ut så har du firmware 2.0.2 . Det är därför den säger att det är fel IPSW. Tror det bara är att ladda ner 2.0.2 firmware filen och prova igen med QuickPwn 😀

Mowgli
    Member

Har JailBreakat den nu 🙂 gick fin fint.. ska nu ge mig på att uppdattera till 2.2 (har 2.0.2 nu står det) och låsa upp den så jag kan ha mitt kontantkort i den:)

nått jag ska tänka på? Mvh// Mowgli

Kungen
    Member
    Post count: 985

Ja, att du inte uppdaterar via iTunes, för då blir det 2.2.1 Ladda ner FW från iclarified elr nåt sånt:) Bara så du vet så måste du jailbreaka om efter du uppdaterat, om du inte visste det 🙂

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.