JB 3Gs Safari+mobiltbredband=Tappar nät

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak JB 3Gs Safari+mobiltbredband=Tappar nät

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 9

Hej lite info först om nallen

Har jailbreakat min iPhone3Gs med blackrain och låst upp med blacksnow.
    Serietillverkning 47
    v 3.1.2
    baseband/firm 05.11.07

Nu till problemet, förra veckan skaffade jag mobiltbredband från tele2, och jag har märkt att när jag surfar via safari under en längre tid och vill sedan ringa till någon så går inte det. Samtalet försöker att kopplas fram men efter någon sekund så tappar han all nät och startar om cellularen, efter 10 sekunder eller så, så funkar skiten igen felfri, men bara fram tills jag börjar surfa på 3G/gprs via safari, därefter låser den sig igen och recyclar cellularen dvs nätbandet( längst uppe till vänster om skärmen).

Surfandet via Wifi är inga problem alls med cullaren, någon som känner igen problemet och har en lösning?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@filip_ 51635 wrote:

Hej lite info först om nallen

Har jailbreakat min iPhone3Gs med blackrain och låst upp med blacksnow.
    Serietillverkning 47
    v 3.1.2
    baseband/firm 05.11.07

Nu till problemet, förra veckan skaffade jag mobiltbredband från tele2, och jag har märkt att när jag surfar via safari under en längre tid och vill sedan ringa till någon så går inte det. Samtalet försöker att kopplas fram men efter någon sekund så tappar han all nät och startar om cellularen, efter 10 sekunder eller så, så funkar skiten igen felfri, men bara fram tills jag börjar surfa på 3G/gprs via safari, därefter låser den sig igen och recyclar cellularen dvs nätbandet( längst uppe till vänster om skärmen).

Surfandet via Wifi är inga problem alls med cullaren, någon som känner igen problemet och har en lösning?

med Cellularen, menar du att det står “No Carrier”, “Söker…” osv istället för namnet på din operatör?

Oavsett så skulle jag rekommendera en totalåterställning i iTunes till fw 3.1.2 och sedan en ny jailbreak. Saken är den att det kommer inte att lösa sig av sig själv och detta låter som ett ganska specifikt problem på din just telefon (dvs iaf jag har inte hört om det förr…)

Filip_
    Member

@freebo 51636 wrote:

med Cellularen, menar du att det står “No Carrier”, “Söker…” osv istället för namnet på din operatör?

Oavsett så skulle jag rekommendera en totalåterställning i iTunes till fw 3.1.2 och sedan en ny jailbreak. Saken är den att det kommer inte att lösa sig av sig själv och detta låter som ett ganska specifikt problem på din just telefon (dvs iaf jag har inte hört om det förr…)

Min carrier name står med hela tiden och dessutom på full signalstyrka, när problemet sätts igång först då tappar han all nät ungefär som när man tar flygplansläge av och på. Som sagt detta inträffar enbart när jag surfar via mobilt bredband via safari, aldrig annars. Har provat starta om och även reinstallad lite program såsom pushfix och även resettat network settings men utan resultat. Men det är kanske som du säger, det är specifikt problem som kräver en ny återstäälning och jailbreak, har ej testat detta ännu.

Filip_
    Member

Har tyvärr testat och göra en total återställning och även raderat allt gammal skit som redan fanns i telefonen. Problemet kvarstår, när jag surfar via min mobila bredband på safari så kan jag inte ringa till folk efter ca 2 min användning.

Mkt jobbig sits, vet ej vad jag ska göra

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Jag har aldrig hört talas om just detta problem. Om du har tillgång till ett SIM-kort från en annan operatör så skulle jag testa det (om du är jailbrekad eller legalt upplåst)

berg82
    Member
    Post count: 2

Någon som hittat en lösning på det här?

Jag vet att problemet ligger hos Blacksn0w men jag har inte hittat en lösning till problemet.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.