Front page › Forums › Övriga ämnen › JB Apple TV2 Vilken fil?
-
AuthorPosts
-
Vilken ipsw fil skall jag använda för jb 4.3.1 (Apple Tv2)
Tänkte använda redsnow!Mvh
sök och du skall finna… 🙂
iClarified – AppleTV – How to Jailbreak Your Apple TV 2G Using PwnageTool (Mac) [4.2.1]Man ska kolla vad man hittar också 😉 Joque fann en gammal fil.
Detta är den riktiga om du ska jailbreaka den senaste versionen till Apple TV2G.
http://appldnld.apple.com/AppleTV/041-0574.20110322.Dcfr5/AppleTV2,1_4.3_8F202_Restore.ipsw
Om din Apple TV2G är fullt fungerande i dag med en lägre version än 4.3 och XBMC osv så rekommenderar jag dig att inte uppdatera.
HD-material fungerar inte i den officiella versionen av XBMC till 4.3. Samt så har många haft problem med att installera XBMC efter detta jailbreak.Och det är PwnageTool till Apple TV2G, inte Redsn0w.
Tack Snook°!
Jag uppdaterade A-tv i morse, utan att läsa ditt inlägg först!…Inte bra,inte bra!… Hoppas de löser sig snart då med detta!
Men jag har en liten undran… Airplay får jag inte fram på ipaden eller iphone4… bara datorn!.. ?? Fick fram det precis i början! ..Men nu är det som bortblåst!
Mvh
@snook 89974 wrote:
Man ska kolla vad man hittar också 😉 Joque fann en gammal fil.
Detta är den riktiga om du ska jailbreaka den senaste versionen till Apple TV2G.
http://appldnld.apple.com/AppleTV/041-0574.20110322.Dcfr5/AppleTV2,1_4.3_8F202_Restore.ipsw
Om din Apple TV2G är fullt fungerande i dag med en lägre version än 4.3 och XBMC osv så rekommenderar jag dig att inte uppdatera.
HD-material fungerar inte i den officiella versionen av XBMC till 4.3. Samt så har många haft problem med att installera XBMC efter detta jailbreak.Och det är PwnageTool till Apple TV2G, inte Redsn0w.
JB klart, Men den hittar inte paketen inifrån aptv!…så det blir till att lugnt vänta på bättre grejer!
@trigger_killer 89994 wrote:
JB klart, Men den hittar inte paketen inifrån aptv!…så det blir till att lugnt vänta på bättre grejer!
Det ska gå att nedgradera sin Apple TV2G. Den verkar inte vara lika kinkig som iPhone och iPad.
Många har sagt till mig att de har lyckats utan problem.
Ang AirPlay, för att det ska fungera måste du ha senaste programvaran på din iPad eller iPhone. Samt att programmet eller hemsidan du besöker måste ha speciellt stöd för Air Play.
Det blir till att köra 4.2.1 igen då!?
Det där med AirPlay gör att jag får huvudbry…. Hade en ikon innan vid volume men inte längre, kör senaste fw!!
@snook 90117 wrote:
Det ska gå att nedgradera sin Apple TV2G. Den verkar inte vara lika kinkig som iPhone och iPad.
Många har sagt till mig att de har lyckats utan problem.
Ang AirPlay, för att det ska fungera måste du ha senaste programvaran på din iPad eller iPhone. Samt att programmet eller hemsidan du besöker måste ha speciellt stöd för Air Play.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.