Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › JB med redsn0w = ännu sämre batteritid?
-
AuthorPosts
-
Helt subjektivt så har jag märkt att sedan jag uppgraderade till 4.2.1 och JB med redsn0w så är min batteritid nere på ca. 50 av den dåliga tid jag hade innan.
Det är en 3gs med äldre bootrom så jag hittade en JB som skulle funka, vilket den gör.
Men kan det program man jailbreakar påverka batteritiden?
Hade med ios 4.0 ca 2 dygns batteritid, nu när jag tar den ur laddaren på morgonen (06:00) så är det på ca. 60% vid lunchtid.Vad göra?
Det är hacktiveringen som drar batteri.
Gör om men aktivera med kort istället för att bocka för aktivering i redsn0wKan bara hålla med om det iPhoneReservDelar.se säger. Detta är pga en ny säkerhetsåtgärd som Apple planterat in, som försöker hitta ett giltigt certifikat för aktiveringen, vilket det inte kan göras i dagsläget när telefonen är haktiverad.
Därför används 3G/Edge-nätet samt WiFi-nätet beroende på vilket som är aktivt, för att telefonen ska leta reda på giltigt certifikat.
På så vis tar batteriet snabbare slut i dagsläget.
@iPhoneReservdelar.se 84111 wrote:
Det är hacktiveringen som drar batteri.
Gör om men aktivera med kort istället för att bocka för aktivering i redsn0wJag tackar för ditt svar, uppskattas, men kan du utveckla lite?
“aktivera med kort”? “Aktivering i redsnow”?Tack även till Muffins. 🙂
@r_o_n 84115 wrote:
Jag tackar för ditt svar, uppskattas, men kan du utveckla lite?
“aktivera med kort”? “Aktivering i redsnow”?Med PwnageTool/Redsn0w, kan man alltså kryssa i att hacktivera telefonen. Om man gör det så råkar man ut för det som du märkt av, dvs försämrad batteritid.
Skulle du ha struntat i att kryssa i hacktiveringsrutan i jailbreak-applikationen och aktiverat telefonen manuellt med original-simkort som telefonen är låst till så hade du klarat dig utan denna drastiska förändring av batteritiden.
@muffins 84116 wrote:
Med PwnageTool/Redsn0w, kan man alltså kryssa i att hacktivera telefonen. Om man gör det så råkar man ut för det som du märkt av, dvs försämrad batteritid.
Skulle du ha struntat i att kryssa i hacktiveringsrutan i jailbreak-applikationen och aktiverat telefonen manuellt med original-simkort som telefonen är låst till så hade du klarat dig utan denna drastiska förändring av batteritiden.
Ok, så jag har som innan mitt originalsimkort i, enl. bild har jag bara cydia ibockat. (kör pc)
Såg nyss att jag gjort en felskrivelse, ber om ursäkt för det.
Redsn0w får man inte välja att hacktivera utan det görs automatiskt har jag för mig.Det var jag som blandade ihop de olika manuella valen för Redsn0w samt PwnageTool, det ber jag så hemskt mycket om ursäkt för.
Skall nog sluta skriva efter att bolibompa har varit på TV. Efter det slutar visst hjärnan att fungera.
Ännu en gång, ber om ursäkt.
@muffins 84119 wrote:
Såg nyss att jag gjort en felskrivelse, ber om ursäkt för det.
Redsn0w får man inte välja att hacktivera utan det görs automatiskt har jag för mig.Det var jag som blandade ihop de olika manuella valen för Redsn0w samt PwnageTool, det ber jag så hemskt mycket om ursäkt för.
Skall nog sluta skriva efter att bolibompa har varit på TV. Efter det slutar visst hjärnan att fungera.
Ännu en gång, ber om ursäkt.
Ok, det är lugnt. 🙂
Finns det någon annan fungerande JB till 4.2.1? Redsn0w är ju ganska bekvämt man kör filen på datorn och sedan trycker på lite knappar, klart. Det är ju bra. 🙂 Men hur JB:a och ha kvar batteritiden?Har hört att greenpois0n inte är att lita på, att den de facto inte blir jailbreakad.
Nya redsn0w som släpptes för någon timme sedan har en ny metod att hacktivera, detta hjälper att hålla batteriet vid liv.
iClarified – Apple News – iPhone Dev-Team Announces New Improved Hactivation Method -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.