Jobbigaste skrivna meningen

Front page Forums Övriga ämnen Jobbigaste skrivna meningen

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 148

Vad är den jobbigaste mening du har skrivit på din iphone, t.ex. i sms? Då jag själv bara har firmware 2.1 så vet jag inte om det har ändrats, men för å, ä och ö så måste jag hålla in A eller O och vänta en sekund och sedan välja. Vilket tar tid och är jobbigt. Skrev nyss denna mening i ett SMS(börjar i mitten då den jobbiga biten började):

“, ska ta med två väskor så åker senare när det är färra på tåget.”

Var lagom jobbigt att skriva :/

Zike
    Member
    Post count: 571

Tycker inte att något är speciellt jobbigt att skriva.. Detta skrivs på en iPhone och tog ca 15 sekunder..

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Det enda jag retar mig på är när jag behöver skriva engelska ord med svenskt keyboard. Försök skriva till exempel ordet from, telefonen rättar det hela tiden till fr.o.m. oavsett hur många gånger du backar. Den lär sig inte heller av mina korrigeringar som för vissa andra ord och att ha två keyboard installerade vägrar jag så jag bara kommer år den där lilla fula knappen och byter språk hela tiden. Ja oj vilka i-landsproblem jag dras med…

Zike
    Member
    Post count: 571

Kan hålla med om det med engelska på svenskt t-bord..

Man kan ju stänga av rättningen, men då blir det för mycket fel.

TruB
    Member
    Post count: 476

@freebo 51734 wrote:

Det enda jag retar mig på är när jag behöver skriva engelska ord med svenskt keyboard. Försök skriva till exempel ordet from, telefonen rättar det hela tiden till fr.o.m. oavsett hur många gånger du backar. Den lär sig inte heller av mina korrigeringar som för vissa andra ord och att ha två keyboard installerade vägrar jag så jag bara kommer år den där lilla fula knappen och byter språk hela tiden. Ja oj vilka i-landsproblem jag dras med…

jasså, har nog hänt mig en gång att jag råkat komma åt den.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@freebo 51734 wrote:

Iphone kommer inte ihåg de orden man skriver i sms. Vill du lagra ord i iphones minne skriv dem i safaris google-bar.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.