kalender i iphone – måste sätta påminnelse?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone kalender i iphone – måste sätta påminnelse?

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 39

Jag använder iphone kalendern en hel del. men tycker det är frustrerande att man måste trycka o att den ska påminna vid tidpunkten?

Om man gör en notering i kalendern tycker jag det är självklart att den ska påminna mig då också automatiskt utan att jag ska behöva gå in och kolla den?

Förstår ni huir jag menar och finns det någon lösning på detta?

r_o_n
    Member
    Post count: 658

@razorx 47200 wrote:

Jag använder iphone kalendern en hel del. men tycker det är frustrerande att man måste trycka o att den ska påminna vid tidpunkten?

Om man gör en notering i kalendern tycker jag det är självklart att den ska påminna mig då också automatiskt utan att jag ska behöva gå in och kolla den?

Förstår ni huir jag menar och finns det någon lösning på detta?

Lägg en signal som påminnelse valfri tid före aktuell tid fram till exakt tid.
    Vad är det som är konstigt?

mattiL
    Member
    Post count: 53

Verkar inte finnas i Calendar, kanske ett separat kalenderprogram från appstore kan lösa detta?
    Den här verkar avancerad: Welcome to WebIS.net – Pocket Informant iPhone/iPod Touch

En annan sak som jag saknar är visning av veckonummer.

goffemannen
    Member
    Post count: 17

@mattil 47227 wrote:

Verkar inte finnas i Calendar, kanske ett separat kalenderprogram från appstore kan lösa detta?
    Den här verkar avancerad: Welcome to WebIS.net – Pocket Informant iPhone/iPod Touch

En annan sak som jag saknar är visning av veckonummer.

det finns visst med i standard kalendern. Det står klart å tydligt påminnelse när du lägger in nått nytt i kalendern. Läs manualen annars.

muffins
    Member
    Post count: 1906

Tror trådskaparen menar i förfinad text:
    Hur kan jag ställa in så att det är förvalt att den skall påminnas, så man slipper “klicka” en extra gång på skärmen och aktivera det :P.

r_o_n
    Member

@muffins 47258 wrote:

Tror trådskaparen menar i förfinad text:
    Hur kan jag ställa in så att det är förvalt att den skall påminnas, så man slipper “klicka” en extra gång på skärmen och aktivera det :P.

Ok, missade väl det i-landsproblemet då. 🙂
    Det är klart besvärande att man behöver klicka en gång extra, när man redan klickat x många gånger för att ställa in själva påminnelsen.

Men det är klart, det hade ju varit bättre med detta aktiverat per default i programmet.

muffins
    Member
    Post count: 1906

Finns som med allt annat, inställningar för det säkerligen :). Men då måste man bråka med att ssh:a in och felsöka, vart filen ligger för det första och sedan konvertera filen från binär kod till xml-kod om man ska ändra och hålla på.
    Men som sagt det går säkerligen :).
    På tal om i-landsproblem så önskar jag att iPhone hade röstfunktion för alla saker på telefonen, så man bara behövde tala in vad telefonen skulle göra, som tex “sätt på larm på denna påminnelse också”. Hehe.

r_o_n
    Member

@muffins 47262 wrote:

Finns som med allt annat, inställningar för det säkerligen :). Men då måste man bråka med att ssh:a in och felsöka, vart filen ligger för det första och sedan konvertera filen från binär kod till xml-kod om man ska ändra och hålla på.
    Men som sagt det går säkerligen :).
    På tal om i-landsproblem så önskar jag att iPhone hade röstfunktion för alla saker på telefonen, så man bara behövde tala in vad telefonen skulle göra, som tex “sätt på larm på denna påminnelse också”. Hehe.

För att gå OT helt. 🙂 3G S har röststyrning på telefon och ipod-delen. Men det spelar ingen roll vad man säger till den, den begriper inget iaf. En sak till som inte är så bra…

razorx
    Member
    Post count: 39

@r_o_n 47261 wrote:

Ok, missade väl det i-landsproblemet då. 🙂
    Det är klart besvärande att man behöver klicka en gång extra, när man redan klickat x många gånger för att ställa in själva påminnelsen.

Men det är klart, det hade ju varit bättre med detta aktiverat per default i programmet.

Precis så jag menade. Tycker det känns omständigt.
    Känns som att påminnelse borde vara default? skriver man in nåt i kalendern vill man väl bli påmind?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@razorx 47296 wrote:

Precis så jag menade. Tycker det känns omständigt.
    Känns som att påminnelse borde vara default? skriver man in nåt i kalendern vill man väl bli påmind?

Har aldrig haft en tele med default påminnelse. Ser inte problemet i detta..

kladda
    Member
    Post count: 48

hade fått cp-spel om min kalender spelade signaler och visade rutor varje gång en händelse inträffade i min kalender. har mängder av händelser i min kalender varje dag, och jag tycker inte det är jobbigt att öppna kalendern någon gång om dagen och se vad jag ska göra.. heller det än att telefonen ligger och piper 5-10ggr om dagen…

palin
    Member
    Post count: 1

Hej

Mer irriterande tycker jag är att jag inte kan byta ut signalen vid kalenderpåminnelser. Originalet är enerverande.

Någon som kommit på hur man kan byta?

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.