Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Kalender ikonen
-
AuthorPosts
-
Hej nu så står det inte dagens datum i ikonen(21) jag vet inte om det är några fler som har det problemet?
Jag har laggt till tap to unlock och även bytt ut några filer som man skulle göra enl https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/3901-fa-bort-texten-las-upp-med-tap-unlock.htmlVet inte om det är det som är felet jag har provat att starta om iPhonen några gånger men det blir inget bättre.
eh va? Ska man ladda hem “tap to unlock” för att få kalenderikonen att visa dagens datum? Låter ju sär det där.
Nej jag hade dagens datum förut och efter jag laggt till tap unlock och ändrat några filer så verkade det inte fungera ikonen är bara vit och röd
Har du provat ta bort det du fixat och se om det kommer tillbaka?
De “tap to unlock” som jag använt via winterboard har funkat fint i alla fall och man har inte behövt göra något mer än att installera det via cydia.Jag har ett problem de filerna som jag tankade in ersatt de gamla i iphonen men någon kanske kan tanka upp rätt filer det är en string fil som heter SpringBoard.strings och ligger i: /System/Library/CoreServices/Springboard.app/sv.lpro som jag behöver
om du har bytt ut systemfiler i telefonen så måste du antagligen återställa för att bli av med problemet.
I SpringBoard.strings finns det en sträng som ser ut såhär: “CALENDAR_ICON_DAY_NAME_FORMAT” och en “CALENDAR_ICON_DAY_NUMBER_FORMAT” som bestämmer över hur kalender-ikonen ska se ut. Om du har installerat Tap to Unlock och råkat sätta tomt i dom, så händer detta. Jag slänger med en fil som borde funka 😉
OBS! Den ska vara i /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/sv.lproj 🙂
Jag ska prova detta när jag är hemma vid datorn.
Just nu kör jag på engelska språk och då funkar det med kalender ikonen@mekke 30445 wrote:
I SpringBoard.strings finns det en sträng som ser ut såhär: “CALENDAR_ICON_DAY_NAME_FORMAT” och en “CALENDAR_ICON_DAY_NUMBER_FORMAT” som bestämmer över hur kalender-ikonen ska se ut. Om du har installerat Tap to Unlock och råkat sätta tomt i dom, så händer detta. Jag slänger med en fil som borde funka 😉
OBS! Den ska vara i /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/sv.lproj 🙂
Tack Mekke det fungerade perfekt och nu har jag lärt mig en sak.
Byt aldrig ut en fil utan att göra en kopia av den.
Ha en trevlig helg.@mrcabelguy 30572 wrote:
Tack Mekke det fungerade perfekt och nu har jag lärt mig en sak.
Byt aldrig ut en fil utan att göra en kopia av den.Vad trevligt att det funkade! 🙂
@mrcabelguy 30572 wrote:
Ha en trevlig helg.
Tack detsamma! 😉
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.