Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Kalender synkronisering
-
AuthorPosts
-
Jag har haft min iPhone 3G i 19 månader, oftast utan problem. Sedan någon månad har kalendersynkroniseringen slutat fungera utan att jag ändrat någon inställning. Använder kalendern i Outlook och det har fungerat utmärkt i nästan 1,5 år. Nu säger iTunes att den synkroniserar men inga ändringar gjorda i telefonen överförs till kalender Outlook i min PC och inte heller i andra riktningen.
Efter att ha letat här efter tips har jag först avinstallerat iTunes från PC-n och installerat om – det hjälpte inte. Då gjorde jag nästa drag att återställa telefonen till fabriksinställningarna varpå jag körde säkerhetskopian och då kom allt tillbaka korrekt till telefonen, men kalendersynkroniseringen fungerar fortfarande inte.
Min tanke är att det måste vara något som hänt i en uppdatering för någon månad sedan.
Finns här någon som kan ge mig tips?
När du återställde till din säkerhetskopia fick du tillbaka alla inställningar (inkl kalenderinställningarna) som du hade före du återställde, så det gav nog inte så mycket. Har du testat att ta bort kontot på telefonen och sen lägga till det igen? Skulle jag börja med.
Tack bozz
Nu har jag försökt detta också. Raderade mina mailkonton (något separat kalenderkonto har jag aldrig haft) och la in dem på nytt.Fortfarande samma problem: Kalendern synkroniseras inte.
Jag undrar om det inte kan vara bryggan/API:et mellan Outlook och iTunes som buggar. Kan du kolla om Outlook/Office uppdaterats sedan det sist fungerade? I värsta(?) fall kanske en enkel reparation av befintliga Outlook-installtionen kan vara på sin plats… kör bara Repair från installationsskivan
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.