Kalendern vägrar behålla mina "aktiviteter"

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Kalendern vägrar behålla mina "aktiviteter"

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 36

Hej allesammans! Som rubriken lyder så vägrar kalendern behålla de aktiviteter jag lägger in detta är oerhört frustrerande då de finns kvar i ett par sekunder under respektive datum sedan försvinner de bara huxflux. Vad är fel?

Tackar på förhand

// Mattias

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Synkar du mot någon kalender via iTunes?
    Har du Push aktiverat?

xmattiasx
    Member

Nej ingen kalender via iTunes och ja Push är aktiverat.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Hmm, har inte sett det förr. Jag misstänker att det kan vara en “defekt” kalenderbokning som sabbar alla andra men vänta och se om det dyker upp någon med mer konkret erfarenhet av just detta

xmattiasx
    Member

Hmm finns det något bra sätt att lösa detta på eller finns det någon bra kalender app att ladda hem istället? Använder inte kalendern speciellt mycket men kan ju vara trevligt att kunna göra det när man för engångskull vill det 😀

peve
    Member
    Post count: 92

@freebo 62483 wrote:

Synkar du mot någon kalender via iTunes?
    Har du Push aktiverat?

På tal om kalender, uppgraderingen av iTunes ger fel när man synkar mot Outlook, Långfredag kommer på torsdag etc. Fick återinstallera den gamla iTunes igen. Detta måste Apple vara klar över nu eftersom det även klagas i deras forum. Frågan är hur man får veta när buggen är fixas, ser inget på Apples sida ennu.

xmattiasx
    Member

Är det ingen som har haft samma problem kan ju inte bara vara jag som har råkat ut för detta?

xmattiasx
    Member

Om det är någon som intresserad så visade det sig att det bara var jag som hade synkat mot googles kalender av misstag när jag ställde in mailkontot =/. Funkade fin fint när jag väl bockat ur det alternativet.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

JAG kan hjälpa dig med det här problemet.

Mattias, har du jailbreakat? Har du nyligen återställt mobilen? Har du lagt in filerna via SSH eller usb-kabeln?

Vi behöver lite mer konkret info.

Jag kan skriva något snabbt som kan hjälpa dig redan nu.

Om du kan ssha in i mobilen så slipper vi förklara det.

rootvarmobileLibrary

Högerklicka på mappen calendar och välj properties.

Där den rutan där det står ett nummer skriver du 777.

Gå sedan in i mappen: Calendar och markera alla filer.

Gör likadant en gång till, högerklicka > properties > 777.

Har du inte jailbreakat din mobil så är det nog dags nu annars kommer du att få återställa mobilen i iTunes.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@xmattiasx 63107 wrote:

Om det är någon som intresserad så visade det sig att det bara var jag som hade synkat mot googles kalender av misstag när jag ställde in mailkontot =/. Funkade fin fint när jag väl bockat ur det alternativet.

DAMN!

Jag är nog trött.

xmattiasx
    Member

Hehe det är lugnt satt precis och kollade dit svar och vart helt snurrig, tänkte precis skriva att det redan var löst också =)

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.