Kameraproblem med invisible shield

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tillbehör & reservdelar Kameraproblem med invisible shield

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 8

Hej!

Jag köpte ett Invisible shield-skydd till iPhonen från Zagg och satte på, men efter installationen är kameran helt kass!
    Det går inte att få skärpa i bilderna hur mycket jag än rengör “kamerahålet” (det lilla hålet “skölden” inte täcker på baksidan)!

Någon mer som har samma problem?
    Är det kört med min kamera nu??

//Henrik

muffins
    Member
    Post count: 1906

Med din kamera är det nog inte kört med. Enkelt att testa genom att ta bort skyddet och testa att ta en bild.

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

Du har alltså inte täckt över kamerahålet med skölden ?
    Om du har råkat sätta skölden lite över kameran så kanske det gör så att kameran inte kan fokusera.

Håller med Muffins, kameran borde inte vara körd.

Men det är ju lite trist att ta bort skölden, den är ju ganska dyr och inte helt lätt att få på ..

Henke81
    Member
    Post count: 8

Hej, har löst det!
    Missade att ta bort “kameraluckan” som skölden hade, pillade bort den å vips så blev bilderna klara igen 🙂

Rekommenderar skölden annars, men se till å ha tid när ni sätter på den, tog ca 1½ timme för mig..

//H

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@henke81 50867 wrote:

Hej, har löst det!
    Missade att ta bort “kameraluckan” som skölden hade, pillade bort den å vips så blev bilderna klara igen 🙂

Rekommenderar skölden annars, men se till å ha tid när ni sätter på den, tog ca 1½ timme för mig..

//H

Misstänkte att det var något sådant..

Inte konstigt att inte kameran kan ta bilder igenom den monsterplasten 😛

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.