Kan andra operatörer låsa upp min AT&T?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Kan andra operatörer låsa upp min AT&T?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 250

Som rubriken lyder. Har haft min at&t nu ett år och undrar om jag kan gå till telenors eller tres butik och få den för alltid upplåst en gång för alla?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Nope
    AT&T lurar förblir låsta för alltid

nimren
    Member

Är det säkert? För jag pratade med telenor kundtjänst idag och dom sa att det gick i deras butik. Men jag undrar om någon av er har gjort det. Konstigt ifall dom säger det och det inte funkar :S

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Telenor kan beställa upplåsning av telefoner låsta till telenor inte till AT&T eller nån annan för den delen.
    Hur skulle det se ut om du kunde köpa en Telenor iPhone, gå till Telia butik för att låsa upp och använda tele2 🙂
    AT&T har Monopol på iPhone i USA, de skrev DYRA avtal med Apple, och där av kommer varken Apple eller AT&T släppa på detta om det inte nu blir nån lag förändring som tvingar fram upplåsning.

nimren
    Member

Märkligt att kundservicen sa att detta fungerade :S Då är det ingen ide för mig att maila at&t och fråga om det går att låsa upp den over seas then 🙁

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.