Kan ej JB min 3.0.1 lur!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Kan ej JB min 3.0.1 lur!

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Member
    Post count: 54

Satt och prövade att JB min lur enligt konstens alla regler med Iclarified´s guide som mall, men det verkar som att Itunes vägrar mig låta detta ske!

Detta fel meddelande kommer upp för mig :

Yfrog – mjm.jpg

Hur skall jag tillväga om det går att lösa detta?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

3G eller 3GS?

tattoos777
    Member

Oj ber det yttersta om ursäkt att jag glömde detta, det är 3Gs Med 3 som op

Freebo
    Member

@tattoos777 43125 wrote:

Oj ber det yttersta om ursäkt att jag glömde detta, det är 3Gs Med 3 som op

ok, om jag var som du så skulle jag testa att hoppa över Restore. Kör Redsn0w med FW 3.0 direkt på den 3.0.1 FW du redan har installerad. Om allt går som det skall med Redsn0w så kommer du att ha en jailbreakad lur med 3.0.1 (Ja, 3.0.1)

tattoos777
    Member

@freebo 43127 wrote:

ok, om jag var som du så skulle jag testa att hoppa över Restore. Kör Redsn0w med FW 3.0 direkt på den 3.0.1 FW du redan har installerad. Om allt går som det skall med Redsn0w så kommer du att ha en jailbreakad lur med 3.0.1 (Ja, 3.0.1)

Den Redsn0w som jag har heter “redsn0w-win_0.8” så med andra ord menar du att jag skall bara koppla in via USB och sedan klicka på redsnow och köra den direkt den vägen? bara följa det som redsnow kommer säga åt mig menar jag.

Eller har jag snöat iväg totalt nu?

TwiZteD
    Member
    Post count: 238

Precis samma fel fick jag, och här är lösningen 😉

https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/5389-fatt-min-iphone-3gs-32gb-fragor.html

How to fix:

Har man en ny iphone 3gs och vill börja med JB direkt, så kan man hoppa över restore biten.
    Om du har 3.0 eller 3.0.1 dvs.

Jag har 3.0.1 men enligt många sidor så ska man JB med redsn0w 0,8 och 3.0 firmwaren och det gjorde jag igår kväll efter inte fått något riktigt svar, och det fungerar perfect

Läste en del på Apple & iPhone News | Forums | ModMyi.com forumet och dom förklarade det till mig.

Over and out

// TwiZteD

tattoos777
    Member

Oki, så man skall bara köra Redsnow direkt alltså? Oki skall testa detta under kvällen alt imorgonbitti… Avvaktar en stund för att se om ni svarar om jag är galen eller om jag har rätt 🙂

Tack igen!

Freebo
    Member

Kör så de ryker, ingen minns en fegis =)

tattoos777
    Member

@freebo 43142 wrote:

Kör så de ryker, ingen minns en fegis =)

Haha, nej men icke att det skedde något då jag testade… körde redsnow direkt men icke att det ville kse något…Kanske skall man vänta till den kommer en JB till 3.1?

tehfiskk
    Member
    Post count: 154

pekar du på “rätt” firmwarefil i redsnow när du kör jailbreaket ?
    prova dra hem en annan.

som freebo sa:

“ok, om jag var som du så skulle jag testa att hoppa över Restore. Kör Redsn0w med FW 3.0 direkt på den 3.0.1 FW du redan har installerad. Om allt går som det skall med Redsn0w så kommer du att ha en jailbreakad lur med 3.0.1 (Ja, 3.0.1)”

denna biten vtykte jag va de mest oklara i hela jailbreak proceduren, när man körde efter iClarifieds guide.

tattoos777
    Member

@tehfiskk 43194 wrote:

pekar du på “rätt” firmwarefil i redsnow när du kör jailbreaket ?
    prova dra hem en annan.

som freebo sa:

“ok, om jag var som du så skulle jag testa att hoppa över Restore. Kör Redsn0w med FW 3.0 direkt på den 3.0.1 FW du redan har installerad. Om allt går som det skall med Redsn0w så kommer du att ha en jailbreakad lur med 3.0.1 (Ja, 3.0.1)”

denna biten vtykte jag va de mest oklara i hela jailbreak proceduren, när man körde efter iClarifieds guide.

Satt och testade ,mig runt som en dåre nu alltså, men jag kan fan inte fatta vilken version jag skall välja på den första browse när jag kör redsnow.. Hur vet jag exakt vilken version som ligger på luren och vart kan jag ladda ner en samma ifrån?

Jag kör med redsn0w-win_0.8 är detta rätt version eller skall jag köra annan?

Sedan satt jag och sökte runt lite och fann detta : Caching Apple’s Signature Server – Jay Freeman (saurik)

Men en sak som var lite läskig med detta är ju:

This point should be stressed: even if you don’t jailbreak, and even if you never intend to jailbreak, you should consider using the new “on file” service.

Let’s say that Apple releases an OS upgrade in the future, you take it, and they break something important. Maybe they break your e-mail account, or your todo list. Your business is now crippled.

If only you could downgrade, right? Alas, Apple won’t let you anymore. That’s where the new signature cache server comes in: by doing your restores through this server you secure your ability to not accept upgrades from Apple if the need is dire.

Så frågan är ju hur man skall göra och jag hoppas att jag kan göra en JB på det “vanliga” sättet och jag gör bara något dumt misstag nu som nybörjare med det hela 🙂

Tack igen för att ni orkar hjälpa en n00b 🙂

ProsaCC
    Member
    Post count: 44

Behöver lite hjälp.

Jag har en iPhone 3G med firmware 3.0 och baseband 04.26.08, jag använder bara Telia simkort så behöver inte Ultrasnow. Finns det nått sätt för mig att uppgradera till 3.1 då jag bara äger en PC?

Miche
    Participant
    Post count: 358

@prosacc 43371 wrote:

Behöver lite hjälp.

Jag har en iPhone 3G med firmware 3.0 och baseband 04.26.08, jag använder bara Telia simkort så behöver inte Ultrasnow. Finns det nått sätt för mig att uppgradera till 3.1 då jag bara äger en PC?

Ja, det är ju bara att uppgradera?
    Vad menar du med “jag äger bara en PC” ? Vad spelar det för roll?

Men ska du köra jailbrejkat så får du dock vänta med att göra något då de inte finns någon windows-version för att köra det hela med.

ProsaCC
    Member
    Post count: 44

@miche 43377 wrote:

Ja, det är ju bara att uppgradera?

Sorry! Borde kanske ha skrivit Jailbreakat, men eftersom Dev Team inte verkar vilja göra pwnagetools till windows så känns det ju som inte aktuellt.

Miche
    Participant
    Post count: 358

@prosacc 43378 wrote:

Sorry! Borde kanske ha skrivit Jailbreakat, men eftersom Dev Team inte verkar vilja göra pwnagetools till windows så känns det ju som inte aktuellt.

Leta efter en snäll vän som har OS X och kör på där annars 🙂 Alternativt att du installerar OS X på din PC (det går), men då bör du ju veta vad du gör, annars rekomenderar jag dig att inte göra det 🙂

tattoos777
    Member

Bumpar lite för att kolla om någon vet hur jag skall göra…

Freebo
    Member

@tattoos777 43398 wrote:

Bumpar lite för att kolla om någon vet hur jag skall göra…

Börja om från början rent mentalt. Radera allt du läst om Jailbreak och framförallt läs inte denna tråd då den “tagits över” av personer med helt andra problem 😉

Ta reda på vilken FW du har idag (Inställningar-Allmänt-Om)

Läs iClarified-guiden minituöst och gör du EXAKT som den säger så blir det rätt.

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.