Kan endast prata i telefon med handsfree eller med högtalare [P.g.a. vattenskada?]

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Kan endast prata i telefon med handsfree eller med högtalare [P.g.a. vattenskada?]

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Member
    Post count: 188

Var idag ute och sprang, och givetvis när jag kommit en bit börjar det bokstavligen tala forsa ner vatten från skyn. Jag hade ett armband (med omgivande plastskydd) till min iphone, och försökte täcka den så gott det gick.
    När jag blöt och arg kommit runt slingan jag sprang var det lite fuktigt inuti skyddet, men allting verkade fungera bra.
    Dock: När jag nu ringer eller tar emot samtal kan varken jag eller parten jag pratar med höra mig. Det fungerar endast när jag drar på högtalarna eller sätter i handsfreen.
    Eftersom telefonen fungerade tidigare idag är jag inte dummare än att det där nedrans regnet skadat telefonen, trots att den var hyfsat skyddad.
    Min stora frågan är bara hur i tusan det kommer sig att högtalarna fungerar!?(handsfreen förstår jag, den är ju kopplad på annat vis)
    Kan jag vara absolut säker på att det är fuktskada, eller kan det vara ngt annat. Har försökt att ringa hem till mig själv, men den enda gången jag hör något är då med högtalare eller HF.
    Har provat att starta om luren utan lycka…

Edit: Hittade denna gamla länk: Har din iPhone fått en vattenskada? | Iphone 24 Där påstår skribenten att man kan kolla upp huruvida iPhonen fått en vattenskada…

Edit2: iPhone: Can’t hear through the receiver or speakers Läste denna länk och mycket riktigt tror telefonen att mina hörlurar fortfarande är ikopplade! Alltså inget med regnet att göra. Men har försökt att koppla ur HF, men varje gång jag gör det bryts samtalet 🙁 Vad göra?

Edit3: Problemet löst. Fick jailbreaka om telefonen, nu fungerar det

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.