Kan inte återställa, error 6?!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Kan inte återställa, error 6?!

Viewing 17 posts - 51 through 67 (of 67 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1063

@jozze_puzze 16474 wrote:

Nej, tyvärr inte. Den laddar ett tag och sen kommer det här meddelandet upp i rutan “Unknown file: C:Documents and SettingsÄgarenSkrivbordiPhone1,1_2.0_5A347_Restore.ipsw”. Inga andra knappar blir tillgängliga. Provade att installera om winpwn nu men funkade inte..

Hmm.. Hittade en mycket användbar sida, ögna igenom den lite och se om den hjälper dig: Update and restore error messages on the iPhone and iPod touch

Om föregående sida inte hjälper, prova det här:

1. Vet du ifall du använder originalsladden till din iPhone? Det kan låta konstigt men tro mig, det har varit problemet för andra. Om du är osäker kan du ju alltid fråga en vän om de har en nyare sladd / alternativt köpa en helt ny från Apple. Var även noga med att du kopplar in din sladd direkt in i datorn (oftast på datorns baksida). Prova nu att återställa telefonen som vanligt i iTunes.

Om det inte heller fungerar, prova följande:

2. Starta din telefon och låt den starta fullt (tills det att du får din “Connect to iTunes/Anslut till iTunes”-skärm). Gör sedan en “omstart”, genom att hålla inne Home+Sleep tills skärmen blinkar till. Vänta tills telefonen startar fullt igen. När “Connect to iTunes/Anslut till iTunes” kommer upp igen, koppla in din iPhone till datorn och gör en återställning precis som vanligt i iTunes.

Snart börjar jag få slut på alternativ här :rolleyes: 😛

@mro 16487 wrote:

Hej! någon som vet om jag kan använda samma guide som ovan om man fått felmeddelandet “error 13”.
    Vad innebär “error 13”?

Se denna sida: Update and restore error messages on the iPhone and iPod touch 😉

Simba
    Member

@jozze_puzze 16474 wrote:

Nej, tyvärr inte. Den laddar ett tag och sen kommer det här meddelandet upp i rutan “Unknown file: C:Documents and SettingsÄgarenSkrivbordiPhone1,1_2.0_5A347_Restore.ipsw”. Inga andra knappar blir tillgängliga. Provade att installera om winpwn nu men funkade inte..

Hmm.. Hittade en mycket användbar sida, ögna igenom den lite och se om den hjälper dig: Update and restore error messages on the iPhone and iPod touch

Om föregående sida inte hjälper, prova det här:

1. Vet du ifall du använder originalsladden till din iPhone? Det kan låta konstigt men tro mig, det har varit problemet för andra. Om du är osäker kan du ju alltid fråga en vän om de har en nyare sladd / alternativt köpa en helt ny från Apple. Var även noga med att du kopplar in din sladd direkt in i datorn (oftast på datorns baksida). Prova nu att återställa telefonen som vanligt i iTunes.

Om det inte heller fungerar, prova följande:

2. Starta din telefon och låt den starta fullt (tills det att du får din “Connect to iTunes/Anslut till iTunes”-skärm). Gör sedan en “omstart”, genom att hålla inne Home+Sleep tills skärmen blinkar till. Vänta tills telefonen startar fullt igen. När “Connect to iTunes/Anslut till iTunes” kommer upp igen, koppla in din iPhone till datorn och gör en återställning precis som vanligt i iTunes.

Snart börjar jag få slut på alternativ här :rolleyes: 😛

@mro 16487 wrote:

Hej! någon som vet om jag kan använda samma guide som ovan om man fått felmeddelandet “error 13”.
    Vad innebär “error 13”?

Se denna sida: Update and restore error messages on the iPhone and iPod touch 😉

jozze_puzze
    Member
    Post count: 34

Inget av det funkade :/ Börjar bli riktigt frustrerad nu..

jozze_puzze
    Member

jozze_puzze
    Member

Simba
    Member

Ja du, this is getting out of my league :/ Om inget av ovanstående har fungerat för dig, vet jag inte vad som hjälper.. Jag kan iallafall inte lösa problemet :/

Simba
    Member

Ja du, this is getting out of my league :/ Om inget av ovanstående har fungerat för dig, vet jag inte vad som hjälper.. Jag kan iallafall inte lösa problemet :/

Simba
    Member

Falle
    Member
    Post count: 190

.. och iPhonen fungerade då du fick den? Vilken firmware var installerad då du fick den?

Falle
    Member

.. och iPhonen fungerade då du fick den? Vilken firmware var installerad då du fick den?

Falle
    Member

jozze_puzze
    Member

@simba 16600 wrote:

Okej, men tack för hjälpen ändå! 🙂

jozze_puzze
    Member

@simba 16600 wrote:

jozze_puzze
    Member

@simba 16600 wrote:

jozze_puzze
    Member

@falle 16608 wrote:

Den funkade innan jag uppdaterade den. Jag har faktiskt ingen aning, tyvärr :/

jozze_puzze
    Member

@falle 16608 wrote:

jozze_puzze
    Member

@falle 16608 wrote:

Viewing 17 posts - 51 through 67 (of 67 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.