Kan inte återställa – Fel 1601

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Kan inte återställa – Fel 1601

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Hej!

Är ny på forumet här efter ett inköp av en begagnad iPhone 2G från USA.
    Han jag köpte den av sa i annonsen att han hade försökt fixa så att han kunde använda svenskt SIM-kort, men att det inte hade gått något vidare. Det går inte att starta mobilen, ingenting alls händer. I iTunes så får jag fram en ruta att jag måste återställa mobilen. Efter att iTunes har extraherat installationsfilen (info under återställningens gång), så står den och tuggar i några minuter innan det blir error 1601. Detta sker under DFO-mode.

Jag har försökt med lite olika firmwares under iTunes 8 och 7.7, men utan framgång.

Är det någon som vet en lösning på detta problem?

mvh
    mattias

iphone_manen
    Member
    Post count: 147

Den är inte DFU mode.Så därför man får 16*** error tror jag.

iphone_manen
    Member

iphone_manen
    Member

fjompa666
    Member
    Post count: 400
    fjompa666
    Member
    fjompa666
    Member
    jamesblund
    Member

ingenting funkar av förslagen.

winpwn går igenom men skärmen är helt död – som alltid.

går heller inte att köra en recovery via DFO i iTunes med nya Custom firmware från winpwn.

Är mobilen trasig tro?

jamesblund
    Member

går heller inte att köra en recovery via DFO i iTunes med nya Custom firmware från winpwn.

Är mobilen trasig tro?

jamesblund
    Member

Är mobilen trasig tro?

Gangstarr
    Member
    Post count: 31

Jag tror jag hade samma problem men är inte 100%. Det visade sig att jag körde med fel baseband. Jag hade tidigare försökt lösa det med kiphone men jag upptäckte att jag inte hade valt rätt inställningar i programmet och sedan hade jag inte tryckt på rätt “knapp” i programmet så jag hade valt andra inställningar.

Gör ett försök med det och läs noga som fan för jag gjorde misstaget kanske 4 ggr innan jag såg det:P

Gangstarr
    Member

Jag tror jag hade samma problem men är inte 100%. Det visade sig att jag körde med fel baseband. Jag hade tidigare försökt lösa det med kiphone men jag upptäckte att jag inte hade valt rätt inställningar i programmet och sedan hade jag inte tryckt på rätt “knapp” i programmet så jag hade valt andra inställningar.

Gör ett försök med det och läs noga som fan för jag gjorde misstaget kanske 4 ggr innan jag såg det:P

Gangstarr
    Member

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.