Kan inte jailbreaka med quickpwn, windows

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Kan inte jailbreaka med quickpwn, windows

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 985

Hej, nu när upplåsningen kommit så tänkte jag uppdatera till 2.2. Sagt och gjort tryckte jag på uppdatera i itunes men fick fel 19. Skit samma tänkte jag, laddade hem quickpwn+ 2.2 fil (från iclarified) Tryckte shift+ återställ och valde 2.2 filen. Telefonen uppdaterade sig och allt verkar vara frid och fröjd. När jag sedan öppnar quickpwn så kommer det upp en ruta som säger: ”Ett undantag som inte hanteras har uppstått i ditt tillämpningsprogram. Om du klickar på fortsätt ignoreras det här felet. Om du klickar på avluta så avslutas tillämningsprogrammet omedelbart”. Jaha tänker jag, det har ju hänt förut, och då återställde jag bara till en gammal säkerhetskopia. Nu har jag återställt som ny iPhone och till gammal säkerhetskopia. Samma fel, Har ominstallerat quickpwn många ggr, provat annan dator med xp (har vista på ”huvuddatorn). Har även provat att inte aktivera i itunes, sen köra quickpwn. Går inte 🙁 skulle vara väldigt tacksam för all hjälp jag kan få!

Edit: Kommer upp samma text som hon skrev i den här tråden när jag försökte med xp: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-jailbreak-m-m/2929-quickpwn-exe-programfel.html
    MVH
    Kungen

Kungen
    Member

Det fixade sig, var bara att byta användare på datorn 😀

Kungen
    Member

Kungen
    Member

vossen
    Member
    Post count: 1457

@kungen 21742 wrote:

Det var ju inte lite skumt? Var säkert något program som du har på den användaren som skadade processen:P

vossen
    Member

@kungen 21742 wrote:

Det var ju inte lite skumt? Var säkert något program som du har på den användaren som skadade processen:P

vossen
    Member

@kungen 21742 wrote:

Kungen
    Member

@vossen 21749 wrote:

Mm speciellt eftersom jag provade på en helt annan data också… Man har ju lite av en dragning att trycka på alla ”download” knappar man ser 😛
    Men men det funkade nu iaf och kan ju inte förneka att man blev grymt lättad när man suttit i 3h(med lite kisspauser :P)och återställt, återställt, ominstallerat quickpwn, nya FW filer, provat ny dator, hämta quickpwn, ominstallerat quickpwn m.m.
    :laugh:

Kungen
    Member

@vossen 21749 wrote:

Mm speciellt eftersom jag provade på en helt annan data också… Man har ju lite av en dragning att trycka på alla ”download” knappar man ser 😛
    Men men det funkade nu iaf och kan ju inte förneka att man blev grymt lättad när man suttit i 3h(med lite kisspauser :P)och återställt, återställt, ominstallerat quickpwn, nya FW filer, provat ny dator, hämta quickpwn, ominstallerat quickpwn m.m.

Kungen
    Member

@vossen 21749 wrote:

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.