Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Kan inte koppla upp Iphone via Bluetooth, ej heller synka kontakter
-
AuthorPosts
-
Hej,
har precis skaffat en Iphone 3G 16 GB. Telefonen funkar fint men det går ej att koppla upp den mot min MacBookPro via Bluetooth.Den parkopplas men man kan inte ansluta/bläddra på enheten.
Bifogar skärmdump med meddelande som kommer upp på datorn.
—-
Ett annat problem som säkert hör ihop med ovanstående är att det inte går att synkronisera kontakter, kalender etc via itunes. Den syns i menyn.
Jag har stängt av synkronisering via MobileMe.Det som händer är att synkroniseringen bara står och “tuggar” för att efter en lång stund ge meddelande om att “tjänster saknas” typ…
Är det något jag missat att göra/uppdatera eller?
Bluetoothen i iPhone är än så länge endast till för mono-headset. Det saknas stöd för all annan användning.
iPhone 3G har ju som standard att inte kunna skicka filer igenom bluetooth. Man kan bara använda bluetoothen till headset´s.
Men det finns ett program som gör det möjligt, det heter iBluetooth.
Men det kräver jailbreak.
Och angående kontakter osv, så ska det fråga om det när du ansluter den för första gången.
Om du kollar på enheten i iTunes så har du en del flikar som det står “kalender” “Musik” osv….
Kanske det är någon inställning som du missat där?
Hej!
Tyvärr kvarstår problemen MED kabel. Har klickar ur allt utom synkning av bokmärken men även det tar oändlig tid. Så här har det sätt ut en timme nu…se bifogad fil… -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.