Kan inte koppla upp mig med Wi-fi

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Kan inte koppla upp mig med Wi-fi

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 13

Hej!!

Har försökt hela veckan att lösa mysteriet varför kan jag inte koppla upp mig med wi-fi???? min iphone 3g 8gb jailbreakat och upplåst med blackrain version 3.1.2
    Det har fungerat fram tills nu… Har försökt återställa nätverksinställningarna flera gånger. När den hittar min trådlös anslutning och försöker att ansluta kommer att meddelande att kunnde koppla upp på nätverket. Jag har försökt att göra samma sak hos mina kompisar men utan lyckas. Jag vågar inte återställa till fabriksåterställning i itunes pga vet ej vilken operatör min iphone är låst till(köpte den jailbreakat och upplåst med blackrain) Finns något annat sätt att prova???

Tacksam för svar:((

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@szeredai 74240 wrote:

Hej!!

Har försökt hela veckan att lösa mysteriet varför kan jag inte koppla upp mig med wi-fi???? min iphone 3g 8gb jailbreakat och upplåst med blackrain version 3.1.2
    Det har fungerat fram tills nu… Har försökt återställa nätverksinställningarna flera gånger. När den hittar min trådlös anslutning och försöker att ansluta kommer att meddelande att kunnde koppla upp på nätverket. Jag har försökt att göra samma sak hos mina kompisar men utan lyckas. Jag vågar inte återställa till fabriksåterställning i itunes pga vet ej vilken operatör min iphone är låst till(köpte den jailbreakat och upplåst med blackrain) Finns något annat sätt att prova???

Tacksam för svar:((

Vi kan börja med att kolla till vilken operatör den är låst till, vad har du för Model Number?

szeredai
    Member

Modell nummret är MB702LL. Vilken operatör den är låst vet ej köpte telefonen upplåst(med program) och den är jailbrekad. Jag kör med operatör 3

Freebo
    Member
    Post count: 4365

MB702LL är låst till AT&T/USA. Min rekommendation, om Wifi är viktigt för dig, är att antingen skaffa ett AT&T SIM-kort (via eBay) eller ett Phonebook Card (via iphonereservdelar.se) för att aktivera telefonen med. Uppdatera till firmware 3.1.3 och jailbreaka med Spirit för att sedan låsa upp med Ultrasn0w.

Det enda som kräver lite energi är att skaffa ett SIM för att aktivera telefonen med.

Det andra alternativet är att jailbreaka om telefonen med Redsn0w på firmware 3.1.3, detta aktiverar även telefonen. (Du slipper alltså skaffa SIM-kort)

szeredai
    Member

Tack för hälpen

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.