Kan inte sätta min gamla lur i DFU mode

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Kan inte sätta min gamla lur i DFU mode

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 28

Står på golvet helt tom i huvudet.Kan inte komma på mer att testa.Det handlar om en 2G lur som jag har läst in en 3.1 recovery fil i, och behöver köra redsnow nu.MEN det går inte att försätta luren i DFU läge,den bara startar om hela tiden.
    Har testat det mesta nu, även ett litet prog där jag öppnar en konsol och startar ifrån kör.Men den säger “looking for iphone” så jag frågar er andra där ute om det finns något mer att testa innan jag ger upp?
    Lite ledsamt eftersom hade jag bara lyckats med DFU mode så hade luren funkat om 5 minuter.PS har googlat så ögonen är fyrkantiga, suttit hela natten och läst.Så tips mottages tacksamt.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Kan du inte komma i DFU så finns det inte så många alternativ vad jag vet. Du kan ju prova att stänga av den en dag och sen låta den ligga i laddning en halv dag och prova igen. Då kan du testa både recovery mode och DFU, kommer oftast lättare i DFU om man har lyckats komma in i recovery innan.

Med tanke på att det är en 2G så kan det även bero på att nån av knapparna inte funkar korrekt, 2G har en vana att slita ut knapp funktionerna.

benhur
    Member
    Post count: 28

Exakt vad jag också funderade på,(hemknappen) men bara en liten stund efter att jag skrev här så lyckades jag konstigt nog.MEN efter att jag körde “upplåsningen” så vill den bara visa ett “Äpple” på skärmen.SUCK!!! Vet inte om jag ska plocka sönder den och löda bort batteriet bara för att se vad som händer? Lägger snart ut en bild på en iphone med en hammare som är begravd i skärmen. Tack för svaret.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.