Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Kan inte skapa custom firmware
-
AuthorPosts
-
har en iphone 2g som jag har uppdarerat till 2,0 från 1.1.4 har följt iclarifieds guide för att jailbreaka och låsa upp. har kommit så långt att jag är inne i winpwn för att skapa en custom firmware, men det går inte, första gången jag prova så fick jag ett fail medeleande andra gångerna så försvinnerbara programmet, nån som vet en lösing eller råkat ut för detta, har även provat en annan dator samma problem.
Exakt vilket steg är det som problemet uppstår vid och exakt hur lyder felmeddelandet?
Avinstallerade du den tidigare versionen av winpwn som du hade installerad, innan du installerade den nya?
japp det gjorde jag, provade en kompis dator som aldrig har haft winpwn tididgare samma fel där med:S
Märkligt, du får väl tanka en färdig custom ipsw-fil för 2G iPhone då. Googla lite så hittar du torrentlänkar.
Tja
Jag lyckades att skapa Custom-iPhone1,1_2.0.1_5B108_Restore, efter 2 gången. Första gången krasha winpwn. Men andra gången gick det bra.
Testa att köra flera gånger tills det går:)1.Det går väl bra med iphone 1.1.4 till 2.0.1 direkt men winpwn ? lr måste man uppgradera till senaste via itunes innan winpwn ?
2.Måste man ha Bl39 och Bl46 ?
1. Hur menar du nu? ska du instalera 1.1.4 eller 2.0.1? Grejjen med winpwn är att du gör en helt egen custom firmware så att du inte behöver uppdatera genom itunes och sedan låsa upp. När du återställer till din hemmagjorda firmware så är allt redan klart. Gör du en custom 1.1.4 så har du 1.1.4 efter återställningen, gör du en 2.0.1 så har du en 2.0.1 😉
2. Ja (:
Hur gör man med steget då man ska bocka av Custom Playload. Jag har inga på min dator ( vad är det fr något? förlåt min dumhet 🙁 ) vilket leder till att jag inte kan välja någon. Men då får jag problem vid steg 10 då jag ska skapa ipsw builder. Den säger ifrån genom att påpeka att jag inte valde någon playload.
Ska jag strunta i att bocka av den i huvudtagget? hur kommer det att påverka min uppgradering och upplåsning?
Följ gärna guiderna (3g windows) : iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your 2.0 3G iPhone (Windows) [Updated]
(2g windows) : iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your 2.0 2G iPhone (Windows) [Updated]@wahlqvist 9559 wrote:
Följ gärna guiderna (3g windows) : iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your 2.0 3G iPhone (Windows) [Updated]
(2g windows) : iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your 2.0 2G iPhone (Windows) [Updated]Jag föjde dem och andra, provade göra om 3 gånger, orkar inte mer :mad:.
Jag misstanker att problemet ligger i min windows xp. Jag kan inte lada hem Net Framework 2.0 .Det krockar med tidigare installerad version. Försökte många gånger där också – Utan resultat.
Ni som lyckats: Wilket operativsystem använde ni? Vista? XP? Törs jag göra om igen på en Vista?
Kan någon tipsa mig hur jag ska göra. Jag får hela tiden felkod i Itunes (1601 eller 1604 etc.) :confused:
ja fick samma pop up men då var de fel på 2.0.1 relesen ja hadde laddat ner så jag ladda ner från en annan källa och så funkade på min brossas vista för ja har då xp som de alltid kommer nån error på:p
@bjelochka 9457 wrote:
Hur gör man med steget då man ska bocka av Custom Playload. Jag har inga på min dator ( vad är det fr något? förlåt min dumhet 🙁 ) vilket leder till att jag inte kan välja någon. Men då får jag problem vid steg 10 då jag ska skapa ipsw builder. Den säger ifrån genom att påpeka att jag inte valde någon playload.
Ska jag strunta i att bocka av den i huvudtagget? hur kommer det att påverka min uppgradering och upplåsning?
har du winpawn 2.0.0.4 eller quikpwn för ja använder winpwn som fungerar utmärkt. Du ska inte ha custom playload i kryssad (har aldrig tänkt på de för den har aldrig varit i kryssad för mej):p
@vossen 9919 wrote:
har du winpawn 2.0.0.4 eller quikpwn för ja använder winpwn som fungerar utmärkt. Du ska inte ha custom playload i kryssad (har aldrig tänkt på de för den har aldrig varit i kryssad för mej):p
Jag har winpawn 2.0.0.4
Nu ska jag prova göra om det igen fast denna gång på Vista. Återkommer.
@vossen 9918 wrote:
ja fick samma pop up men då var de fel på 2.0.1 relesen ja hadde laddat ner så jag ladda ner från en annan källa och så funkade på min brossas vista för ja har då xp som de alltid kommer nån error på:p
Snälla, vilken länk hade du använd? Jag tror att det var fel på länken då jag uppgradera min (elle försökte uppgradera)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.