Kan inte smsa utan 3g mottagning!?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Kan inte smsa utan 3g mottagning!?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 37

Tja!
    Vet inte om rubriken blev jättebra:rolleyes:
    Men jag har 2 problem med min iphone:
    Jag kan inte smsa eller ringa (eller surfa såklart) utan 3G mottagning, är det så på alla iPhones? Jag har 3 som operatör.

Sen så är det så att när jag fick min iPhone så hade jag bra mottagning hemma!
    Jag kunde smsa och ringa utan problem, kunde även använda den som modem till datorn! Men nu så har han tappat mottagningen och vill inte ge mig mer än 1 plupp på 3G (som är precis så jag kan smsa, kan inte ringa för jag får inte hålla i telefonen om jag ska ha mottagning).

Jag har kollat på 3s “täcknings karta” och jag bor mitt mellan “turbo 3g” och “turbo 3g+”. Och det ska funka att ringa och smsa också enligt den kartan.
    Vad tror ni har hänt? Kan det vara att jag har ett utslitet SIM kort? (det är något år gammalt.

Eller ska jag lämna in den på lagning? Hur lång tid tar det då? Kommer de laga den eller ge mig en ny? Vad kommer jag då få för någon iPhone? (jag har en 8GB 3g).

OBS! Jag har gjort följande:
    *Startat om
    *Återställt den (2-3ggr)

Den har varit såhär i 1 månad så jag tror inte att det är något tillfälligt.

EyEr0n
    Member
    Post count: 2

Anledningen till att du inte kan SMSa utan 3G täckning är att Tre saknar GSMnät.
    Alltså har du inte 3G täckning har du ingen täckning alls.

crille93
    Member

@eyer0n 65380 wrote:

Anledningen till att du inte kan SMSa utan 3G täckning är att Tre saknar GSMnät.
    Alltså har du inte 3G täckning har du ingen täckning alls.

Jo, de använder sig utav ett annat telenät, telenor eller något sånt för GSM. Jag snackade med dom i butiken.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@crille93 65634 wrote:

Jo, de använder sig utav ett annat telenät, telenor eller något sånt för GSM. Jag snackade med dom i butiken.

Sen så vet inte tre vad de pratar om..

Nej de har inget GSM nät..

crille93
    Member

Men tror ni det går att lura in iPhonen på lagning?
    Tänkte om man gör det så brukar man oftast få en 3gs istället eftersom 3g har slutat tillverkas. (vad jag har hört iallafall så gör de så).

Och vem vet, det kanske är någe fel på min… antenn? I iPhonen

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@crille93 66664 wrote:

Tänkte om man gör det så brukar man oftast få en 3gs istället eftersom 3g har slutat tillverkas. (vad jag har hört iallafall så gör de så).

1. Du har TRE som operatör – ingen 2G…
    2. Nej du får ingen 3GS. Det är inget fel på din telefon, anledningen är ‘se 1’

Miche
    Participant
    Post count: 358

@crille93 66664 wrote:

Lura in den på lagning? Vad menar du? Har du ingen garanti kvar?
    Har du garanti (vilket du borde ha kvar eftersom den inte kan vara äldre än 3år) så är det bara säga att du vill skicka in på reklamation eftersom mottagningen inte är som den var från början, alltså att antennen kan vara trasig.

Sen så får du knappast någon 3GS i utbyte.
    Utan du får garanterat en helt likadan lur tillbaka som förhoppningsvis fungerar som den ska.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.