Kan inte stänga av eller låsa min iPhone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Kan inte stänga av eller låsa min iPhone

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 45

Hej!

Fick min iPhone idag och kan varken stänga av eller låsa min iPhone.

Har provat att återställa programvaran via telefonen, men fortfarande likadant.

Provade då att återställa via iTunes men det hjälpte fortfarande inte.

Kanske helt enkelt så att on/off-knappen inte fungerar?

Vad som dock var väldigt märkligt var att när jag återställt telefonen så stod det att den varit använd i 130 timmar.

Det är ju lite konstigt då man haft den i sin ägo i 6 timmar.

Hur som helst. Är det någon som har tips på hur man kan avhjälpa detta problem eller blir det helt enkelt att sticka till Telia-butiken och daska mobilen i disken?

Lite tråkigt nu när man väntat så länge… Vill ju inte behöva lämna in den direkt!

Halle
    Member
    Post count: 837

Vart fick du fram där det stod att den varit använd 130 timmar?

geezarn
    Member
    Post count: 197

Hej och välkommen till forumet!

Prova att hålla inne “home-knappen” och on/off-knappen i 10 sekunder. Testa sedan slå igång den och återställa. Annars kan vara läge att morra lite hos Telia, men inte för högt för då kanske de inte törs hjälpa dig. 🙂 Hoppas det löser sig!

trilenium
    Member

@geezarn 8033 wrote:

Hej och välkommen till forumet!

Prova att hålla inne “home-knappen” och on/off-knappen i 10 sekunder. Testa sedan slå igång den och återställa. Annars kan vara läge att morra lite hos Telia, men inte för högt för då kanske de inte törs hjälpa dig. 🙂 Hoppas det löser sig!

Hej och tack för välkomnandet! =)

Ska detta göras då telefonen är avstängd?

Jag kan inte stänga av den. Den starade första gången då jag kopplade den mot datorn. Annars får jag inte igång den. Telefonen har inte varit avstängd sedan dess om man inte räknar med omstarter som skett då jag försökt återställa.

Nja. lutar nog lite åt att besöka felia-butiken imorrn… =)

Tack för så snabba svar här förresten!

trilenium
    Member

@halle 8030 wrote:

Vart fick du fram där det stod att den varit använd 130 timmar?

Inställningar / allmänt / användning

Handlar dock om användning sedan senaste fulladdning. Men den visade bara lite mer än 2 timmar innan jag återställde. Efter första återställning visade den 130 timmar.

Först då fungerade det att gå in på youtube. Före det gick det inte att ansluta.

trilenium
    Member

Lämnade in telefonen idag pga detta problem. Trevlig man i butiken som hjälpte.

Dock blev jag irriterad på en sak.

Eftersom jag köpte telefonen med abonnemang frågade jag självklart vad som händer med dessa pengar då telefonen är inlämnad i 2 veckor.

Ingenting! Jag kommer alltså betala 2 veckors abonnemang utan att få någon som helst kompensation. Telefonen var trasig från den dagen jag fick den!

Sånt irriterar mig extremt!

Det gick inte att få en ny iPhone i utbyte. Strikta regler från Apple tydligen att alla telefoner måste skickas in.

Jag tycker att reglerna borde vara som sådana att OM en telefon är trasig vid leverans så borde kunden få en helt ny! Man ska ju inte behöva lämna in en redan trasig telefon som levererats till en!

Stort minus till både apple och telia där. Telia som tillåter det, och apple som sätter det som regler.

Jaja… 2 veckors väntan nu! Ville bara informera folk på forumet hur saker och ting går till… =)

Trevlig helg allihopa!!

fritte_n
    Member
    Post count: 44

@trilenium 8567 wrote:

Dock blev jag irriterad på en sak.

Eftersom jag köpte telefonen med abonnemang frågade jag självklart vad som händer med dessa pengar då telefonen är inlämnad i 2 veckor.

Ingenting! Jag kommer alltså betala 2 veckors abonnemang utan att få någon som helst kompensation. Telefonen var trasig från den dagen jag fick den!

Sånt irriterar mig extremt!

Det har du garanterat gått med på när tecknade abonnemanget.

trilenium
    Member

@fritte_n 8570 wrote:

Det har du garanterat gått med på när tecknade abonnemanget.

Jepp! =)

Alldeles säkert! Jag hade dock inte de två timmarna att läsa det finstilta! hehehe!

Halle
    Member

@trilenium 8567 wrote:

Felia….

Jag har även abonnemang hos 3 och där drar dom av en summa av abonnemangskostnaden när man skickar in telefonen på service (förutsatt att man säger till om det).

Sen tycker jag det är konstigt att du inte fick en ny telefon direkt eftersom den var trasig redan från början. Tror man som konsument har rätt till det i Sverige och det kan inte Apple påverka ett skit.

Var jag i dina kläder hade jag blivit galen. 😉

trilenium
    Member

Fick tillbaka telefonen idag.

På servicekvittot stod det “Retur utan åtgärd, inget fel funnet”.

Det första man gör är att testa telefonen, och SJÄLVKLART så var den inte lagad.

Hur f*n kan en serviceverkstad missa något sådant? Den åkte in på backrep. direkt och nu är det lika lång väntetid igen. FÖR INGET!

Har telia ens tagit upp något om kompensation? NEJ! dåligt bara det.

Och en massa MASSA smutsigt ris till Anovo Nordic som bara skickar tillbaka telefonen utan att ens kontrollera den.

Att dessutom teliasnubben ljög och sa “När telefonen kom in till butiken så fungerade den”

Ja, eller hur… sen råkade telefonen gå sönder då jag fick den i min hand.

Ville bara skriva av mig lite och “få ut sanningen”. Detta är inte första gången jag har problem med telia…

iphone77
    Member
    Post count: 213

Usch vad bittert, lider med dig! Det man skulle kunna test är ju att låta batteriet tömmas en gång? Självklart ska du ha kompensation, stå på dig!

Halle
    Member

@trilenium 9288 wrote:

Det första man gör är att testa telefonen, och SJÄLVKLART så var den inte lagad.

Inte alls förvånad. Snarare hade jag blivit förvånad om telefonen faktiskt var lagad när den kom tillbaka.

Din enda utväg är att göra som jag skrev förut: Släng telefonen i golvet så det bara blir bitar kvar och så den är bortom reperation. Sen köper du ut en helt ny. Lite dyrt kanske, men hellre det än massa krångel med Slarvovo. Kan lova att detta inte är sista gången du kommer få skicka in den….;)

Men tredje gången gillt, då har du som konsument rätt till en ny gratis ellerhur?

trilenium
    Member

@halle 9296 wrote:

Inte alls förvånad. Snarare hade jag blivit förvånad om telefonen faktiskt var lagad när den kom tillbaka.

Din enda utväg är att göra som jag skrev förut: Släng telefonen i golvet så det bara blir bitar kvar och så den är bortom reperation. Sen köper du ut en helt ny. Lite dyrt kanske, men hellre det än massa krångel med Slarvovo. Kan lova att detta inte är sista gången du kommer få skicka in den….;)

Men tredje gången gillt, då har du som konsument rätt till en ny gratis ellerhur?

Hahaha! lutar lite åt det ja!

Men hur som helst har de haft 2 ggr på sig att fixa den nu, o fungerar den inte kan jag få en ny direkt.

Har skrivet till Slarvovo 😉 så förhoppningsvis tar de åt sig av detta såvida de inte slarvar bort mailet.

Just det. Teliagubben skrev i serviceärendet att telefonen är svart. Den är ju vit. Såg det först när jag var hemma. Fick skriva till anovo igen o berätta det. Kommer väl knappast att hjälpa!

Ack ja! I-landsproblem så det stinker om det! hahaha!

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.