Hej,
Fick en ny iphone 4, 32, öppen, från jobbet för några dagar sedan och har fixat ett abonnemang via Telenor. Problemet är att jag inte lyckas synka telefonen med itunes. Det felmeddelande jag får upp lyder ‘the sim card inserted in this iphone does not seem to be supported’. Itunes, som är installerat på PC med W7, hittar alltså telefonen men jag kommer inte vidare och kan därför inte genomföra den första synken/registreringen etc. Känns som om jag har testat allt: startat om telefon och dator åtskilliga gånger, plockat ur simkortet, ominstallerat itunes, testat olika usb-portar, kollat med Telenor att abonnemanget är OK etc. Nytt sim-kort är på väg men det känns ju märkligt om det skulle vara sim-kortet som är felaktigt då det mer tycks vara ett synkproblem mellan iphone och itunes. Fungerar inte detta byter jobbet ut telefonen så i längden är det inget problem, men det känns ju minst sagt märkligt att teknik för runt 8.000 inte fixar detta. Någon som har eftarenheter av detta problem och eventuellt en lösning.
MVH
Håkan