Kan inte synka iphone 4 med itunes

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Kan inte synka iphone 4 med itunes

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hej,

Fick en ny iphone 4, 32, öppen, från jobbet för några dagar sedan och har fixat ett abonnemang via Telenor. Problemet är att jag inte lyckas synka telefonen med itunes. Det felmeddelande jag får upp lyder ‘the sim card inserted in this iphone does not seem to be supported’. Itunes, som är installerat på PC med W7, hittar alltså telefonen men jag kommer inte vidare och kan därför inte genomföra den första synken/registreringen etc. Känns som om jag har testat allt: startat om telefon och dator åtskilliga gånger, plockat ur simkortet, ominstallerat itunes, testat olika usb-portar, kollat med Telenor att abonnemanget är OK etc. Nytt sim-kort är på väg men det känns ju märkligt om det skulle vara sim-kortet som är felaktigt då det mer tycks vara ett synkproblem mellan iphone och itunes. Fungerar inte detta byter jobbet ut telefonen så i längden är det inget problem, men det känns ju minst sagt märkligt att teknik för runt 8.000 inte fixar detta. Någon som har eftarenheter av detta problem och eventuellt en lösning.

MVH

Håkan

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Jag vett att, efter man återställt sin telefon så kan det klabba lite med aktiveringen. Det jag har gjort då är följande:

Haft iTunes igång
    Haft telen igång (skärmen uppe där det står “the sim card bla bla..”
    Ryckt ur sladden så den försvinner från iTunes, sedan satt i den igen. Då har den lyckats komma vidare.

Förstod inte ur din information du skrev om du redan gjort det här.

Mvh

Bricoleur
    Member
    Post count: 2

Tack för tips 🙂 Nej, den varianten har jag inte testat. Blir det första jag gör på måndag morgon då luren är kvar på jobbet.

MVH

H

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.