Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Kan inte synkas (behörighet för åtgärden)
-
AuthorPosts
-
hej!
jag gillar inte att skapa nya trådar direkt men nu får det bli så.
Ett flertal gånger när jag ska synkronisera min iphone via iTunes så får jag ett felmeddelande som lyder: iPhone-enheten “min enhet” kan inte synkroniseras. Du har inte tillräcklig behörighet för åtgärden.
vad menas med det :/
mvh Patric
Detta kan ta lite tid att lösa men först ett par frågor. Mac eller Windows? Om du synkar foton till datorn, ligger dessa foton i kataloger du “äger”?
hmm, eller kan detta ha att göra med att jag inte har nå “nytt” som ska synkas över till iPhonen? Jag tycker alltid på synkronisera innan jag kopplar lös mobilen från datorn för att vara säker.
Jag har alltså inte lagt över nått nytt, bara ett spel som det inte gick att installera.
Efter felmeddelandet så står det ändå “synkroniseringen klar, ok att koppla från”.
kör Windows för den delen.
Jag är rätt säker på att det är relaterat till att du synkar data från kataloger på din PC ditt anhändarkonto inte har full access till. Det har inte med att göra att det inte finns “nå nytt” att synka
har bara admin på den burken så då har jag ju full access! Men iaf, fick spelet att fungera och då synkronisera den utan problem iaf!
@bergendahl 53984 wrote:
har bara admin på den burken så då har jag ju full access! Men iaf, fick spelet att fungera och då synkronisera den utan problem iaf!
Hur??
Jag har inte kunnat använda iTunes sen jag fått mobilen. Måste auktorisera skiten hela fucking tiden (kan föra över videor och musik manuellt dock men inga program typ)
Oscar, det blir till att börja om från början. Avauktorisera PCn, riv installationen helt och installera om enligt FAQn nedan. Auktorisera PCn, koppla sedan in din iPhone och välj överför inköp det första du gör
@freebo 54156 wrote:
Oscar, det blir till att börja om från början. Avauktorisera PCn, riv installationen helt och installera om enligt FAQn nedan. Auktorisera PCn, koppla sedan in din iPhone och välj överför inköp det första du gör
Been there done that. =(
Dock kan jag ha gjort fel, alla låtar och spellistor är kvar i itunes efter jag installerat om det. Ska det vara så?
Bonjour kanske strular för när jag startat om datorn efter avinstallationen av allt kommer ett meddelande från bonjour om att det blev nått fel typ (är på jobbet nu, kommer inte ihåg exakt). Och ja, jag hade avinstallerat bonjour så förstår inte hur det kan komma upp.
den nya iTunes installationen plockar upp musik/filmer etc eftersom de ligger i i iTunes standardkataloger.
Om du fick ett felmedelande från Bonjour efter avinstallationen så kan ju Bonjour inte gärna av avinstallerats? Kolla i c:program filesbonjour om ngt ligger kvar
@freebo 54204 wrote:
den nya iTunes installationen plockar upp musik/filmer etc eftersom de ligger i i iTunes standardkataloger.
Om du fick ett felmedelande från Bonjour efter avinstallationen så kan ju Bonjour inte gärna av avinstallerats? Kolla i c:program filesbonjour om ngt ligger kvar
Jo, det är ju rätt logiskt. Men jag tänkte att datorn försökte köra bonjour i början men hittade inte programmet.. Kan vara det som jag menade men är inte säker. får väll kolla och försöka igen när jag kommer hem
Yes, jag har också samma problem med iTunes.
Windows 7 Ultimate
Är “riktig” admin och inte fake admin som när man installerar windows.Jag har kört take ownership på iTunes mappen samt valt bort “read only” men jag får fortfarande upp samma felmeddelande.
Jag satt uppe i natt och sorterade alla mina mp3or in i fina playlists men efter en reboot så hade iTunes tagit bort alla spellistor och sedan satt dem gamla “default”. Ingen större skada skedd då det bara är att göra om igen, men jag vill inte behöva göra det 3 gånger.
Har googlat på problemet och dem sakerna jag har gjort för att lösa problemet är de jag skrev.
@mossarelli 60596 wrote:
Yes, jag har också samma problem med iTunes.
Windows 7 Ultimate
Är “riktig” admin och inte fake admin som när man installerar windows.Jag har kört take ownership på iTunes mappen samt valt bort “read only” men jag får fortfarande upp samma felmeddelande.
Jag satt uppe i natt och sorterade alla mina mp3or in i fina playlists men efter en reboot så hade iTunes tagit bort alla spellistor och sedan satt dem gamla “default”. Ingen större skada skedd då det bara är att göra om igen, men jag vill inte behöva göra det 3 gånger.
Har googlat på problemet och dem sakerna jag har gjort för att lösa problemet är de jag skrev.
Jag har exakt samma problem, har också testat take ownership och annat men problemet kvarstår. Det lustiga är attprovar man synka igen efter man fått felmeddelandet så går det helt plötsligt bra.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.