Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › kan inte ta imot samtal men kan ta imot sms
-
AuthorPosts
-
Tjena, köpte min iPhone 3gs igår och har lite problem redan.. när jag försöker ringa telefonen ifrån en annan tele så tutar det bara upptaget.. kan dock ta imot sms och surfa på internet.. någon som har en aning om vad felet kan vara?
Tack på förhand!//Jonas
@brinkpew 49787 wrote:
Tjena, köpte min iPhone 3gs igår och har lite problem redan.. när jag försöker ringa telefonen ifrån en annan tele så tutar det bara upptaget.. kan dock ta imot sms och surfa på internet.. någon som har en aning om vad felet kan vara?
Tack på förhand!//Jonas
starta om din Iphone
du kommer då få upp en liten ruta, där det står,
“Simkort låst”då kan du klickar på ok eller LÅSA upp
lås upp den
om du inte har ändrat pinkoden på din simkort, så är det
4 nollor
0000väljer du o inte låsa upp den
så kan du varken smsa-ringa,och ingen kan kontakta dig heller#2
har gjort som du sa nu .. det funkar dock fortfarande inte?
köpte telefonen utan abonnemang (telia refill) och har inte fyllt på mobilen ännu.. måste man göra det innan den går att använda?
@brinkpew 49789 wrote:
har gjort som du sa nu .. det funkar dock fortfarande inte?
köpte telefonen utan abonnemang (telia refill) och har inte fyllt på mobilen ännu.. måste man göra det innan den går att använda?
E du säker på att det är en 3G simkort?
för min Lg ku990 strulade när jag hade mitt vanliga simkort, ifrån 1998 i den
fick ett nytt med samma nr,är helt säker på att jag har 3g sim kort i.. fick nytt sim på köpet när jag köpte telefonen
har för mig att du måste fylla på kortet för att få det aktivt men jag e inte säker. Testa det först kanske?
@fredda-79 49865 wrote:
har för mig att du måste fylla på kortet för att få det aktivt men jag e inte säker. Testa det först kanske?
Det tror jag med. Det är som någon sorts aktivering.
Har du tur står det säkert något om det i papprena du fick med sim-kortet. Värt att testa att fylla på är det ju iaf 🙂Japp du måste fylla på kortet… Slår du *120# tex så kommer du få upp att kortet är giltigt tills 1969 eller något sådant årtal. Du måste ladda på kortet med valfri summa när det gäller telia-refill, för att aktivera kortet för utgående konversation i form av samtal och liknande.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.