Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › kan inte upp/nedgradera + andra fel (iphone4)
-
AuthorPosts
-
hej hopp..
har en massa fel på min iphone4, tror den är helt död.det började med att jag ville återställa telefonen, så den blev vanlig, från att ha varit jailbreakad med limera1n ett bra tag..
ville inte vara jailbreakad någe mera,för jag använde mig inte av teman längre,som var huvudorsaken till att jag ville vara jailbreakad från början, samt några små händiga program som man hittar via cydia..
hur som helst..
pluggade in min telefon i usb-kontakten på min pc (win7 64bits) öppnade itunes och tryckte på uppdatera, för det hade hunnit komma en nyare version sen jag sist uppdaterade. men då fick jag fel meddelandet 1611, exakt hela tiden. testa många, många ggr. testade även byta USB uttag, men ikke. det ville sig inte.så jag tänkte ok, fine. det funkar inte. då går jag in i inställningarna i telefonen och gluttar runt lite ifall om jag kan återställa telefonen därifrån, och japp, det kunde man, så det gjorde jag. då hänger sig telefon fan och inget mer händer.. så jag håller inne start o hem knappen, varpå jag kommer till återställningsläget, (sladd+pil upp mot itunes- bilden)
jag testar att ladda ner tinyumbrella för att försöka kasta ut den ur det läget. men ikke.. det vill sig inte, jag testar igen, nu går det MEN då fastnar den vid äppel-loggan.
så jag tar ut usbkabeln från luren, trycker på hem-knappen o sätter in kabeln igen, i hopp om att komma tillbaka till återställningsläget. det funkar.
och där är jag nu.jag har testat att ändra i host-filen i windows till 74.208.10.249 gs.apple.com
och testat att både upp och nedgradera telefonen, men det vill sig inte. jag har även testat utan 74.208.10.249 gs.apple.com i host.
har även testat att ha igång servern inne i tinyumbrella. samma skit. :mad2:
inget hjälper, vad ska jag göra?är verkligen helt slut på idéer nu. irriterad. less. osv osv… 😡
hållt på i flera flera timmar.. helt galet egentligen, men telefon är viktigt för mig, så givetvis vill jag få den att funka igen.jag har den på abonnemang hos tre, och det här kan man väl inte lämna in, och be om att få den fixad,va? för den är ju jailbreakad? eller hur funkar det där..vet inte vars jag har mina papper från 3 heller..
snälla någon, hjälp mig? 🙁
mvh stina
Först & främst , vill ge cred till ditt välformulerade inlägg. Det är så det ska se ut!
För det andra, är det 4.2.1 telefonen sitter fast i? Vilket baseband kör du?
Det du behöver för att kicka loss den är en custom ipsw fil + iREB!
Mvh
Jag hade samma fel när jag försökte uppgradera fw på min jailbreakade ip4. Jag löste det genom att ladda ned en ipsw 4.2.1 och sedan sätta telefonen i dfuläge och välja återställning via itunes fast välja din nedladdade ipsw genom att hålla inne (shift på pc) eller (alt på mac) och bläddra fram till filen.
@csom 86567 wrote:
Jag hade samma fel när jag försökte uppgradera fw på min jailbreakade ip4. Jag löste det genom att ladda ned en ipsw 4.2.1 och sedan sätta telefonen i dfuläge och välja återställning via itunes fast välja din nedladdade ipsw genom att hålla inne (shift på pc) eller (alt på mac) och bläddra fram till filen.
Naturligtvis kan det vara så lätt, men sitter hon på baseband 05.16.00 så kommer hon endast hamna i recovery mode. Då måste man göra det jag skrev.
Och sen är DFU-erron inte 1611.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.