Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Kan iPhone docka i "iPod högtalare"?
-
AuthorPosts
-
Får tyvärr inte svar på min fråga genom någon tidigare tråd. Jag undrar om iPhone passar i dockan på de portabla högtalare som säljs för Apples iPod?
@mander 3827 wrote:
Får tyvärr inte svar på min fråga genom någon tidigare tråd. Jag undrar om iPhone passar i dockan på de portabla högtalare som säljs för Apples iPod?
Nej. Apples dockningsstationer är ju i princip formgjutna efter modellerna, vilket i princip bara innebär att varje modells docka uteslutande fungerar med den modellen. En Nano G1 eller G2 funkar visserligen utmärkt i de större dockorna, men iPhone är så pass stor att den verkligen inte får plats.
Jag har en iPod högtalare från Logic3, provade sätta i min iPhone.. fungerade utmärkt.
@mattias 3847 wrote:
Jag har en iPod högtalare från Logic3, provade sätta i min iPhone.. fungerade utmärkt.
Du har alltså nånting liknande denna? http://www.blocket.se/vi/16311629.htm?ca=1_4_s
Som du kan trycka fast din iphone i fast den är för en ipod?
Ja exakt, iPod och iPhone har samma uttag så jag provade och det fungerade utmärkt.
För att tydliggöra svaret på “Iphonens” fråga, är det du kallar uttaget själva dockan alltså? Inga kablar emellan?
Passar på att tillföra följande till tråden:
Under beskrivningen för systemet “Bose SoundDock Portable” så står det att den spelar musik från din iPhone. Det säger visserligen inte att den nödvändigtvis passar i dockan, men det är ändå ett steg i positiv riktning. Att man kan behöva sätta den i flightmode får man förstås stå ut med.Nåväl, eftersom det säkert kommer att säljas mer och mer produkter som är anpassade även för iPhone framöver, så får man väl helt enkelt ta med sig sin telefon till butik och prova!
Testade min iPhone i docka, fick bara upp en varning att att det inte var en iphone kompatibel produkt men funkade klockrent ändå!
// h
Det förekommer inga kablar, jag sätter bara i iPhonen (hona) i iPod högtalaren (hane).
@haren 3861 wrote:
Testade min iPhone i docka, fick bara upp en varning att att det inte var en iphone kompatibel produkt men funkade klockrent ändå!
// h
Till vilken iPod-modell tillhörde den dockan? Antar att det inte var iPod Nano G1 :rolleyes:
Anywho, var ute och promenerade här i Bryssel för några dagar sedan och såg ett gäng högtalare i ett skyltfönster som passade till samtliga iPod-modeller med “bottenkoppling” och iPhone, det var alltså bara en liten hylla med kontakt, det spelade ingen roll vad man hade för modell utan alla passar. Tvärnice.
Ska bara påpeka att det är detta (fel?)meddelande man får upp när man dockar sin iPhone i sina högtalare:
” Detta tillbehör är inte gjort för iPhone
Vill du aktivera flygplansläge för att minska störningar?
Du kommer inte kunna ta ringa eller ta emot samtal. “
[/I]Jag provade min i alla dockor (minst 5st) dom hade på Mac Forum i Göteborg. Alla fungerade perfekt förutom det där varningsmeddelandet att telefondelen kan störa högtalaren.
iPhone funkar i bla. Griffin Evolve (har läst massor av test och har direkt mail-kontakt med griffin personligen och dom skriver att den funkar men är ännu inte godkänd av Apple som en iPhone kompertibel enhet. Därför får de inte gå ut och skriva att den funkar till iPhone)
Länk: http://www.griffintechnology.com/products/evolve
Separata högtalare och laddnings-station går att köpa till. Testade dom på Bahamas och dom funkar grymt!
(kommer själv plocka upp ett par av dessa när jag kommer tillbaka till USA i Juli för att ha till min Iphone)Kika även på dessa:
http://store.apple.com/us/product/TQ219LL/A?mco=MTIyNzAEnligt användare är ljudet grymt, ingen störning när telefonen söker signal, tar emot samtal etc. och ett bra pris!
Men det finns väl iof bara en smart sak att göra: Testa innan du köper!
@kinghippo 3889 wrote:
Jag provade min i alla dockor (minst 5st) dom hade på Mac Forum i Göteborg. Alla fungerade perfekt förutom det där varningsmeddelandet att telefondelen kan störa högtalaren.
Vilka modeller hörde de dockorna till då? Jag har nämligen en docka här hemma till en Nano G1 som absolut inte passar för en iPhone.
Kontakten är ju samma på samtliga dockningsstationer, så det är inte intressant. Det som är intressant är vilka iPod-modellers dockningsstationer som är stora nog att husera en iPhone.
@jumpcut 3904 wrote:
Vilka modeller hörde de dockorna till då? Jag har nämligen en docka här hemma till en Nano G1 som absolut inte passar för en iPhone.
Kontakten är ju samma på samtliga dockningsstationer, så det är inte intressant. Det som är intressant är vilka iPod-modellers dockningsstationer som är stora nog att husera en iPhone.
är inte iP touch och iPhone lika breda?
För allt man kan docka en iP video (5G) kan man väl docka en iP touch i? Borde då inte också alla iPhone kunna få plats i allt som en 5G får plats i?till #0:
http://www.aftonbladet.se/pryl/tele/article2370981.abDetta är enkelt, Iphone passar i alla högtalar “dockorna” och även i alla andra tillbehör till ipod´s som är utav den större modellen!
Iphone och ipod´s har samma anslutnings kontakt!
Att man får upp ett meddelande är för att inkommande samtal kommer att störa högtalaren och det kommer att börja spraka!
Sätter man den i “flygplans läge” är Iphonen en Ipod touch…. 😉
Hoppas detta klargör detta problem!
/Cirtap
@jumpcut 3871 wrote:
Till vilken iPod-modell tillhörde den dockan? Antar att det inte var iPod Nano G1 :rolleyes:
Anywho, var ute och promenerade här i Bryssel för några dagar sedan och såg ett gäng högtalare i ett skyltfönster som passade till samtliga iPod-modeller med “bottenkoppling” och iPhone, det var alltså bara en liten hylla med kontakt, det spelade ingen roll vad man hade för modell utan alla passar. Tvärnice.
Tror det var till en som var “gjord” för itouch.
// h
Vet någon var man kopplar om 3g till 2g, om det går?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.