Front page › Forums › Övriga ämnen › Kan iPhone spåras?
-
AuthorPosts
-
Hej, det är så här att jag tappade min iphone 3gs och fick ut ny genom min försäkring, drulle +, samt att jag känner en på försäkringsbolaget annars hade jag ej fått genom detta. Men saken är att jag har fått tillbaka den nu efter 4 månader. En rolig/lång historia men det tar vi en annan gång.
Frågan är då: vågar jag använda den jag har fått tillbaka?
Kan försäkringsbolaget se att jag använder den gamla?Snälla hjälp mig.
MVH iElle
@ielle 81398 wrote:
Hej, det är så här att jag tappade min iphone 3gs och fick ut ny genom min försäkring, drulle +, samt att jag känner en på försäkringsbolaget annars hade jag ej fått genom detta. Men saken är att jag har fått tillbaka den nu efter 4 månader. En rolig/lång historia men det tar vi en annan gång.
Frågan är då: vågar jag använda den jag har fått tillbaka?
Kan försäkringsbolaget se att jag använder den gamla?Snälla hjälp mig.
MVH iElle
Tror inte de har i sina rutiner att spärra det IMEI nummer på den som försvann. Dock kanske polisen iom att du förmodligen polisanmälde förlusten. Jag tror bara iofs att det är om du anmält till operatören som en spärr slår till. Jag hade en fuktskadad 3GS som vi fick ut en ny på försäkringen, dock fick vi behålla den fuktskadade, försäkringbolaget behövde inte få den inskickad. Så då fick vi en ipod touch 🙂 men sen började den funka så min lillebror har den nu och den fungerar alldeles utmärkt…..
Funkar den så funkar den, om de har spärrat IMEI så har du en fin mp3 spelare 🙂
Jo det funkar jätte bra. Men jag är rädd att de kommer att ringa och säga att jag har försökt att lura de. Det är därför jag undrar om de kan se att telefonen är på slagen och i bruk?!?!
det är enbart operatören som kan spåra din telefon, o det gör dom enbart fall dom polisen ber dom om det, då det inte är någon grovstöld så lär polisen bara lämna det på papper och försäkringsbolaget kan inte göra något åt saken. då det lär kosta dom mer pengar att undersöka en sådan liten sak än att låta det gå.
försäkringsbolaget, kräver bara att IMEI nr ska vara spärrat hos operatören och en anmälan skall vara gjord hos polisen.
samt grabben, även om dom nu skulle kunna se att den används, vem säger att det är just du som använder den 😉
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.