Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › kan jag uppdatera till 4.2.1
-
AuthorPosts
-
hej min telefon är jb med 4.1 kan jag göra så jag får 4.1.2 i utan att den låser sej till någon opratör idag är den upplåst .den är köpt i usa .vill ju inte att den lås till A&At eller va dom heter i usa.
baseband 01.59.00
@swag 88075 wrote:
hej min telefon är jb med 4.1 kan jag göra så jag får 4.1.2 i utan att den låser sej till någon opratör idag är den upplåst .den är köpt i usa .vill ju inte att den lås till A&At eller va dom heter i usa.
baseband 01.59.00
Nej, unlocken försvinner när du uppdaterar. Vet dock inte om du kan uppdatera utan att ditt baseband uppdateras.
Mvh
ok så det finns inget enkelt sätt att fåden till 4.2.1. utan problem så den inte låser sej
ok men vilken firmvare ska jag ta ner är det 4.2.1. för ser jag på den listan så ser jag mitt baseband med där står det firmvare 4.0.1
@swag 88233 wrote:
ok men vilken firmvare ska jag ta ner är det 4.2.1. för ser jag på den listan så ser jag mitt baseband med där står det firmvare 4.0.1
“kan jag uppdatera till 4.2.1” är din fråga ju enligt denna tråd.
Ja du ska ta ner 4.2.1 då. Hämta hem ipsw-filen och öppna sedan exempelvis sn0wbreeze & leta reda på ipsw-filen du tankade hem och följ anvisningarna i applikationen.vill bara kolla en sista gång innan jag börjar stämmer detta
som cophe skrev.
Nej, unlocken försvinner när du uppdaterar. Vet dock inte om du kan uppdatera utan att ditt baseband uppdateras.hej om jag följer detta program PwnageTool mm så kan jag uppdatera min iphone 4 till 4.2.1 utan att den blir låst bara vill vara säker på att jag kan ha mitt telenor kort i .eftersom den är köpt i usa .
är bara orolig att den blir låst och inte kan ha den mer
gjort alltnu fram till att itunes ska återställa telefon men varför kommer inte frågan upp när jag ska välja filen jag gjort i programet innan ?
nu har den statas om utan att jag fick välja filen som jag gjort va är felet nu paniken kommer nu .
nu står det the sim card inserted in this iphone is pin locked mitt telenor kort verkar inte funka mer hjälp nu tacknu har den 4.3.1 och annat baseband i sej är denna låst nu till usa igen då hjälp mej att låsa upp den igen till mitt telenor kort jag har föjlt guiden men varför fick jag inte välja filen jag skapat innan
Du måste ha missat att hålla nere shift när du klickade på återställ 🙁
vet du om man får tillbaks allt igen och så man kan börja om sitter här nu i lite panik känsla har ju ingen annan telefon
vet du om det finns någon lösning så jag kan använda telefon igen
sparat min 30iphone4-4.2b3.shsh hjälper inte detta heller
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.