kan jag uppdatera till 4.2.1

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak kan jag uppdatera till 4.2.1

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Member
    Post count: 357

hej min telefon är jb med 4.1 kan jag göra så jag får 4.1.2 i utan att den låser sej till någon opratör idag är den upplåst .den är köpt i usa .vill ju inte att den lås till A&At eller va dom heter i usa.

baseband 01.59.00

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@swag 88075 wrote:

hej min telefon är jb med 4.1 kan jag göra så jag får 4.1.2 i utan att den låser sej till någon opratör idag är den upplåst .den är köpt i usa .vill ju inte att den lås till A&At eller va dom heter i usa.

baseband 01.59.00

Nej, unlocken försvinner när du uppdaterar. Vet dock inte om du kan uppdatera utan att ditt baseband uppdateras.

Mvh

muffins
    Member
    Post count: 1906

@cophe 88076 wrote:

Nej, unlocken försvinner när du uppdaterar. Vet dock inte om du kan uppdatera utan att ditt baseband uppdateras.

Mvh

PwnageTool/Sn0wbreeze ger en untethered jailbreak samt bibehåller det nuvarande basebandet.

PwnageTool = OSX-användare
    Sn0wbreeze = Win-användare.

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@muffins 88081 wrote:

PwnageTool/Sn0wbreeze ger en untethered jailbreak samt bibehåller det nuvarande basebandet.

PwnageTool = OSX-användare
    Sn0wbreeze = Win-användare.

+1 🙂

swag
    Member

ok så det finns inget enkelt sätt att fåden till 4.2.1. utan problem så den inte låser sej

muffins
    Member

@swag 88139 wrote:

ok så det finns inget enkelt sätt att fåden till 4.2.1. utan problem så den inte låser sej

Jo.
    Som jag skrev innan, PwnageTool om du sitter på osx, eller Sn0wbreeze om du sitter på windows, kör det.
    Svårare än så är det inte.

swag
    Member

ok men vilken firmvare ska jag ta ner är det 4.2.1. för ser jag på den listan så ser jag mitt baseband med där står det firmvare 4.0.1

muffins
    Member

@swag 88233 wrote:

ok men vilken firmvare ska jag ta ner är det 4.2.1. för ser jag på den listan så ser jag mitt baseband med där står det firmvare 4.0.1

“kan jag uppdatera till 4.2.1” är din fråga ju enligt denna tråd.
    Ja du ska ta ner 4.2.1 då. Hämta hem ipsw-filen och öppna sedan exempelvis sn0wbreeze & leta reda på ipsw-filen du tankade hem och följ anvisningarna i applikationen.

swag
    Member

vill bara kolla en sista gång innan jag börjar stämmer detta
    som cophe skrev.

swag
    Member

hej om jag följer detta program PwnageTool mm så kan jag uppdatera min iphone 4 till 4.2.1 utan att den blir låst bara vill vara säker på att jag kan ha mitt telenor kort i .eftersom den är köpt i usa .

är bara orolig att den blir låst och inte kan ha den mer

swag
    Member

gjort alltnu fram till att itunes ska återställa telefon men varför kommer inte frågan upp när jag ska välja filen jag gjort i programet innan ?

nu har den statas om utan att jag fick välja filen som jag gjort va är felet nu paniken kommer nu .
    nu står det the sim card inserted in this iphone is pin locked mitt telenor kort verkar inte funka mer hjälp nu tack

nu har den 4.3.1 och annat baseband i sej är denna låst nu till usa igen då hjälp mej att låsa upp den igen till mitt telenor kort jag har föjlt guiden men varför fick jag inte välja filen jag skapat innan

Nalle55a
    Member
    Post count: 73

Du måste ha missat att hålla nere shift när du klickade på återställ 🙁

swag
    Member

@nalle55a 89698 wrote:

Du måste ha missat att hålla nere shift när du klickade på återställ 🙁

ja det stog inte i guiden har inte hållt ner den .ska återställa min backup se va som händer då om den kommer tillbaks till det gamal så man kan göra om allt

swag
    Member

vet du om man får tillbaks allt igen och så man kan börja om sitter här nu i lite panik känsla har ju ingen annan telefon

Nalle55a
    Member
    Post count: 73

@swag 89700 wrote:

vet du om man får tillbaks allt igen och så man kan börja om sitter här nu i lite panik känsla har ju ingen annan telefon

Går inte nedgradera baseband. 🙁

swag
    Member

vet du om det finns någon lösning så jag kan använda telefon igen

swag
    Member

sparat min 30iphone4-4.2b3.shsh hjälper inte detta heller

swag
    Member

hej igen nu står det 4.3.1. baseband 04.10.01
    opratör at&t 10.0

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.