Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Kan jag uppgradera min iphone 3.1.3 till 4.0 eller 4.1?
-
AuthorPosts
-
Tjena undrar om någon vet nått man kan ladda ner så jag kan fixa 4.0 eller 4.0.1 så jag kan jailbreaka den sedan 🙂 ? går detta? länkade de gärna 🙂
Uppgradera till någon av dom versionerna kan du inte göra. Eftersom uppgraderingen kommer göras till 4.0.2 i iTunes.
Kör en återställning till 4.0.1 istället.
Apple signerar fortfarande 4.0.1 som tur är.
Innan tar du backup av telefonens innehåll i iTunes.4.0.1 till 3G: http://appldnld.apple.com/iPhone4/061-8616.20100715.phnt4/iPhone1,2_4.0.1_8A306_Restore.ipsw
4.0.1 till 3GS: http://appldnld.apple.com/iPhone4/061-8618.20100715.Zapn4/iPhone2,1_4.0.1_8A306_Restore.ipsw
Koppla in telefonen mot datorn och starta upp iTunes.
Sedan håller du in SHIFT _samtidigt_ som du klickar på återställ.
Du kommer då få upp en ruta för att leta reda på filen du laddat ner ( 4.0.1), välj den och återställ.Efteråt kör du bara in din backup som du gjorde innan återställningen på din nya fräscha telefon.
Mvh
det funkade inte det står “den här enheten kan ej återställas. Den här enheten kan inte använda det begära bygget.
@adleeer 75447 wrote:
det funkade inte det står “den här enheten kan ej återställas. Den här enheten kan inte använda det begära bygget.
Har tyvärr ingen iPhone-enhet att testa på, då barnet mitt har haft sönder min telefon.
Men det verkar som om att apple har slutat att signera 4.0.1 då, med tanke på felmeddelandet du får.De brukar inte signera äldre firmwares under en längre tid.
Detta görs enbart då en ny firmware precis kommit ut. Då signerar apple fortfarande den firmware som fanns innan under en begränsad tid.Mvh
jaha okej tack ändå men vet du ngt om när dem ska släppa jailbreak till den senste 4.0.2 ?
mvh
@adleeer 75451 wrote:
jaha okej tack ändå men vet du ngt om när dem ska släppa jailbreak till den senste 4.0.2 ?
mvh
Ingen aning, jag har då inte hört något.
Du kan hålla utkik här på följande länkar:
Dev-Team Blog
iphone_dev (iphone_dev) on Twitter
MuscleNerd (MuscleNerd) on Twitter -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.