Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Kan jag uppgradera till 4 och sedan nedgradera till 3.1.3?
-
AuthorPosts
-
Jag har en 3GS med 3.1.3 jailbreakad och upplåst (Spirit). Mobilen har nya bootrom, då jag köpt den för några månader sedan. Jag använder PC. Eftersom jag behöver testa om Bluetooth fungerar bättre till bilens bluetooth (3.1.3 fungerar inte) skulle jag tillfälligt behöva uppdatera till OS4 för att testa om det fungerar bättre men vet inte om jag sedan kan nedgradera till 3.1.3 igen? I Cydia står “This device has SHSHs on file for Iphone OS 3.1.3 4.0) Kan jag uppgradera och sedan nedgradera och hur gör jag i så fall – så jag inte blir låst till OS4 och jag förlorar min jailbreak och upplåsning?
Du kan nedgradera till den fw du har SHSH för, dock kan du inte nedgradera ditt baseband men det finns ju Ultrasn0w som fungerar för senaste baseband som följer med iOS4 så det är lugnt
Fint. Jag tolkar svaret som det bara är att köra uppdatering till OS4.0.1 genom iTunes som vanligt, eller?
Nej så enkelt är det inte… Om du jailbreakat med Spirit så kan du inte jailbreaka 4.0.1.
Bara om du först kan nedgradera till 3.1.2, jailbreaka med t.ex Blackra1n kan du jailbreaka 4.0.1 så i ditt fall utan SHSH för 3.1.2 så ser det mörkt ut på Kameruns avbytarbänk. Sorry men det var länge sedan iPhones var så enkla :/
Hm, kunde just tro det 😉
Så om jag förstår rätt kan jag uppdatera till 4.0.1 via iTunes men förlorar då mitt jb + unlock. Men kan i alla fall nedgradera tillbaka till 3.1.3 och då åter installera jb + unlock. Rätt uppfattat?PS En annan fråga: Jag ser i min iPhone under Cydia att det står “This device has SHSHs on file for Iphone OS 3.1.3 4.0)” men när jag startar Umbrella och vill spara ner min SHSH fil står det:
07/21/2010 00:15:45.338 Processing SHSH Request…
07/21/2010 00:15:45.338 Asking CYDIA for SHSH blobs for iPhone3GS 3.1.3 (7E18)… 07/21/2010 00:15:45.338 This device isn’t eligible for the requested build.
07/21/2010 00:15:45.338 CYDIA DOES NOT HAVE YOUR SHSH FOR iPhone3GS 3.1.3 (7E18) THERE IS NO WAY FOR YOU TO GET THEM. SORRY. YOU ARE JUST TOO LATE.Verkar som Cydia och Umbrella ger två motsatta besked, eller har jag missförstått?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.