Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › kan man använda egna sms signaler??
-
AuthorPosts
-
Hej!
Ja frågan är alltså om det går att använda egna sms signaler som man kan med ringsignaler??
Tack på förhand!
Om du har jailbrekat kan du alltid ladda ned genom winterboard men kan ta reda på hur du kan få en egen om det behagas…
Ja, har du jailbreakat så är det lätt 🙂 Filerna ligger i /System/Library/Audio/UISounds och heter sms-received1.caf-sms-received6.caf. *.caf-filer är vanliga aiff-filer som man byter namn på. Du måste visserligen byta ut några som redan finns, men det kanske inte gör nått 😛 Du gör allt via DiskAid 😉
Följdfråga på den Mekke, jag vill ändra namn på smssignalerna i UI:n, har du några idéer om vilken plist-fil man ska ändra i då?
Det är ingen *.plist-fil, det är en *.strings-fil 😉 Vänta, ska hitta den… Letar… Ja, filen finns i /private/var/stash/Applications/Preferences.app/sv.lproj/Sounds.strings, men den är lite klurig att öppna… Men här kan den konverteras för att öppnas i vilket text-program som helst 😉 Bara döp om namnen du vill och lägg tillbaka den 🙂
Tack för hjälpen skall testa nu
EDIT: Mekke man måste ju ladda ner FileAid också står det i DiskAid men FileAid kostar ju pengar på appstore
EDIT: Mekke: jag använde Mobilefinder till att kopiera in en m4r sms ton till UIsounds och jag bytte namn på den till sms-received6 men när jag går in i inställningar och ska ta sms ton så kommer det inget ljud på nr6 i listan
Det ska inte vara m4r, utan som jag skrev, en caf-fil 😉 Och för DiskAid behöver du inte FileAid :confused:
@dejevad 29701 wrote:
Så jag måste ha en ljudfil i formatet caf då? dom hemsidorna jag hittat med sms toner har bara m4r formatet
Ja, som han redan skrev från början, endast caf-format.
Och det är väl synd att du bara hittar hemsidor med m4r format, ladda ner något program som konverterar från m4r till caf då, annars går det ju inte.
Miche seriöst.
Btw, om du har AudaCity (Audacity: Download) så ska du kunna konvertera många filformat till många andra filformat, bl.a. caf (aiff), och då också ändra lite i filerna om du vill 😛 Men jag är inte säker på om Windows-versionen stöder aiff, men det gör iaf Mac-versionen 😉
@mekke 29724 wrote:
Btw, om du har AudaCity (Audacity: Download) så ska du kunna konvertera många filformat till många andra filformat, bl.a. caf (aiff), och då också ändra lite i filerna om du vill 😛 Men jag är inte säker på om Windows-versionen stöder aiff, men det gör iaf Mac-versionen 😉
Goldwave funkar med en hel hög format och det är lätt att använda. Man kan bara få tag på trial men den kan man använda 1000 gånger innan man måte köpa det. Och det är värt att köpa.
@miche 29738 wrote:Ursäkta :confused: 🙂
Det är väl synd att människor här inte vet hur iPhone fungerar och du vet allting. Då får du helt enkelt hjälpa dem eller låta bli att vara här.
Har du något att säga som hjälper så säg det, annars kan du vara tyst.spelar det ingen roll hur långa ljudklippen är?
ringsignalerna fick ju bara vara 40 sek..
Mossarelli men Goldwave kan man väl inte konvertera ljudfilerna med va?
EDIT: Jag såg nu att det kunde man 🙂
TACK!!! till alla för hjälpen nu har jag fått det att funka 😀
@phoenix91 29750 wrote:
spelar det ingen roll hur långa ljudklippen är?
ringsignalerna fick ju bara vara 40 sek..
Det spelar ingen roll hur långa dom är, men jag rekommenderar korta, den spelar nämligen ljudet tills det slutar 😉 Och om man lyssnar på musik när ett sms kommer så stannar bara musiken i nån sekund, så där kan det också bli lite fel… Men det är det värt 🙂
@mossarelli 29748 wrote:
Goldwave funkar med en hel hög format och det är lätt att använda. Man kan bara få tag på trial men den kan man använda 1000 gånger innan man måte köpa det. Och det är värt att köpa.
Det är väl synd att människor här inte vet hur iPhone fungerar och du vet allting. Då får du helt enkelt hjälpa dem eller låta bli att vara här.
Har du något att säga som hjälper så säg det, annars kan du vara tyst.Ursäkta ännu en gång, men vad pratar du om? Vad har jag ställt till med menar du?
Jag har aldrig påstått att jag kan allting om iphone heller, jag försöker bara hjälpa till lite här och berättar att man bör använda ett program för att konvertera till rätt filformat för att kunna nyttja dom m4r filerna han vill använda, eller är det fel av mig menar du att ge denna hjälp? Eller har du bara haft en dålig da och vill ta ut din ilska på någon som försöker ställa allt till rätta? Kan du inte ge dig på dryg***** istället om du nu ska ha en attityd?
Jag misstänker att Mossarelli leker mr Pessimist 😛
Och om du letar efter ett program för m4r > caf, så leta istället efter m4a > aiff, för det är samma filer med andra namn 😉
@miche 29708 wrote:
Ja, som han redan skrev från början, endast caf-format.
Och det är väl synd att du bara hittar hemsidor med m4r format, ladda ner något program som konverterar från m4r till caf då, annars går det ju inte.
2/3-delar av den här posten hjälper ingen. Den är bara bitchig.
@miche 29804 wrote:Ursäkta ännu en gång, men vad pratar du om? Vad har jag ställt till med menar du?
Jag har aldrig påstått att jag kan allting om iphone heller, jag försöker bara hjälpa till lite här och berättar att man bör använda ett program för att konvertera till rätt filformat för att kunna nyttja dom m4r filerna han vill använda, eller är det fel av mig menar du att ge denna hjälp? Eller har du bara haft en dålig da och vill ta ut din ilska på någon som försöker ställa allt till rätta? Kan du inte ge dig på dryg***** istället om du nu ska ha en attityd?
Jag blir bara ledsen varje gång jag ser sånt här för det känns som om människan inte utvecklas. Jag tycker att du ska tänka lite om de du skriver verkligen vill höras av folk som vill ha hjälp eller om du bara vill retas. Detta är inte första gången jag läser sånt här från dig och nu tröttnade jag.
Det enda han gjorde var ju att sammanfatta några trådar så att man inte behöver läsa så mkt :confused: Det är en bra sak, att störa sig på det är dåligt…
Btw, kan vi återgå on-topic?
@mossarelli 29834 wrote:
2/3-delar av den här posten hjälper ingen. Den är bara bitchig.
Jag blir bara ledsen varje gång jag ser sånt här för det känns som om människan inte utvecklas. Jag tycker att du ska tänka lite om de du skriver verkligen vill höras av folk som vill ha hjälp eller om du bara vill retas. Detta är inte första gången jag läser sånt här från dig och nu tröttnade jag.
Bara bitchig? Va? :confused:
Jag tror bestämt att du bara vill läsa det jag skrivit som något negativt.Jag ser verkligen inte vart jag retats med någon eller skrivit på något bitchigt sätt, mekke verkar ju förstå vad jag menat och skrivit utan problem, så varför kan inte du också göra det och vara lite glad istället? Snarare du som skapar dålig stämning här i onödan och inte jag!
Men du verkar ju bara vara ett barn än, så du kanske förstår lite bättre med tiden om hur man ska läsa och formulera sig om saker och ting dock.
EDIT: En hint i det här inlägget är att det sista jag skrev är för att retas, så kanske du kan lära dig att urskilja på saker och ting i fortsättningen? *svordomar*
Vore väl bra om ni kanske försökte hjälpa trådskaparen lite också…..
Han har ju redan fått hjälp 🙂 Men ja, det är trist att gå helt offtopic tack vare såna som mosarelli, måste ju i alla fall kunna få försvara mig tänkte jag.
Statement invalid. Your head is the size of Internet.
Nog tjafsat,era gräl får ni sköta nån annan stans!
@mossarelli 29874 wrote:
Statement invalid. Your head is the size of Internet.
Nu tar du och passar dig jävligt noga innan jag bannar dig!!!
Nu tar du och passar dig jävligt noga innan jag bannar dig!!!
Aldrig sett en person med status “medlem” på Iphoneinfo bannat någon. (:
@svensson431 77488 wrote:
Du e la go
@svensson431 77488 wrote:
Han letade i flera dagar efter ett inlägg där jag var offtopic.
Ack ack ack.
@jolinjom 29609 wrote:
Om du har jailbrekat kan du alltid ladda ned genom winterboard men kan ta reda på hur du kan få en egen om det behagas…
Tjo jag hämtade en sms signal och jag fick aktivera den genom winterboard men den funkade inte. jag fick samma normala sms ton
Funkade nu eniro hjälpte mig. Det är den tredje ringsignalen som ändras
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.