Kan man göra så här?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Kan man göra så här?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 17

Ursäkta den något intetsägande titeln, men kunde inte riktigt få till en bra rubrik. 🙂

Jag har en iPhone 3G som jag köpte i vintras med ett telia abonnemang som löper om 18 månader. Telefonen är inte upplåst eller så. Min fru har en gammal SonyEricson mobil som håller på och gå sönder och skulle behöva en ny. Hon har dock ett comviq abonnemang som löper på över rätt lång tid framöver.

Nu till min fråga: Kan jag införskaffa en ny iPhone 3Gs från Telia när den kommer och koppla den till det billigaste abonnemanget och sedan inte använda det utan istället sätta i mitt SIM-kort från min iPhone i den? Om detta fungerar så skulle jag då kunna låsa upp min nuvarande iPhone och ge den till min fru som kan ha den på sitt Comviq abonnemang. Anledningen till denna lite krångliga manöver är att jag inte vill byta mitt mobilnummer.

Zike
    Member
    Post count: 571

du kan absolut sätta i ditt telia-kort i en ny 3Gs.

upplåsning av din nuvarande telefon kan jag inte svara på

bozz
    Member
    Post count: 1199

@zike 35764 wrote:

du kan absolut sätta i ditt telia-kort i en ny 3Gs.

upplåsning av din nuvarande telefon kan jag inte svara på

Jopp det går att låsa upp 3Gn med Ultrasnow och stoppa i fruns Comviq. Dock behöver du kanske inte köpa det billigaste abonemanget, du kan nog köpa den med kontantkort istället. Går ju på 3Gn iaf, så går nog med 3Gs’en också sen.

Phibermaster
    Member
    Post count: 17

@bozz 35765 wrote:

Jopp det går att låsa upp 3Gn med Ultrasnow och stoppa i fruns Comviq. Dock behöver du kanske inte köpa det billigaste abonemanget, du kan nog köpa den med kontantkort istället. Går ju på 3Gn iaf, så går nog med 3Gs’en också sen.

Tack för svaret! Men, blir det verkligen billigare med ett kontantkort? Jag trodde att ett abonnemang, ex Till Vänner, blir billigare om du inte använder det?

Kungen
    Member
    Post count: 985

Annars kan du ju bara portera nummret? 🙂

bozz
    Member
    Post count: 1199

@phibermaster 35793 wrote:

Tack för svaret! Men, blir det verkligen billigare med ett kontantkort? Jag trodde att ett abonnemang, ex Till Vänner, blir billigare om du inte använder det?

Humm.. Det kanske du har rätt i. Du får sätta dig med miniräknaren och räkna. Har för mig att max25 blir billigst om mn lägger ihop den fasta månadsavgiften+engångsbeloppet för feletonen.
    Men sen skulle de ju sänka priset på 3Gn när 3GSn kommer ut. Så vänta på de priserna

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.