Kan man kolla om en iphone 4 är låst?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Kan man kolla om en iphone 4 är låst?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Har en fråga som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.

Har köpt ut en iphone4 som jobbtelefon.
    Köptes ren i Telia butik dvs utan abonnemang.

Nu har det blivit så att jag skall köra med annan operatör vid vissa tillfällen.
    Enligt Telias support står den som olåst medans Telias butikssupport säger att den inte går att låsa upp innan 12 månader har gått. Dubbla budskap:(

Kan man kolla om den är låst eller är enda sättet att skaffa ett kontantkort och testa?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Det spelar ingen roll att den köptes utan abbonemang, den är låst till telia i 12 månader.
    Det är om du minns att du nån gång fick meddelande i itunes congradulations your iPhone has been unlocked eller nåt i den stilen. Har du inte fått det är den låst.

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@mir 90730 wrote:

Har en fråga som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.

Har köpt ut en iphone4 som jobbtelefon.
    Köptes ren i Telia butik dvs utan abonnemang.

Nu har det blivit så att jag skall köra med annan operatör vid vissa tillfällen.
    Enligt Telias support står den som olåst medans Telias butikssupport säger att den inte går att låsa upp innan 12 månader har gått. Dubbla budskap:(

Kan man kolla om den är låst eller är enda sättet att skaffa ett kontantkort och testa?

Telia säljer inga olåsta iPhone

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.