Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Kan man låsa upp Iphone 4 än?
-
AuthorPosts
-
Som rubriken lyder så undrar jag alltså om det redan nu finns möjlighet att göra detta? Kmr att vara i USA i ytterligare 1 vecka, vore ju jävligt nice att få med sej en lur hem. Men vet inte om jag vågar chansa innan man är säker på att den går att lösa upp.
Tack på förhand..
ju man kan låsa up och jailbreak här Unlock iPhone 4 OS 4.0 Software Unlock 4G Firmware 4.0
@supereinstain 70995 wrote:
ju man kan låsa up och jailbreak här Unlock iPhone 4 OS 4.0 Software Unlock 4G Firmware 4.0
Jag har ios 4.0 med ny bootroom, behöver jag spara min shsh-fil?
Nu kan man låsa upp men Det har inte släppts ännu.
Själv vill jag bara ha ett jailbreak. Klippte sönder mitt jävla simkort när jag gav mig på att tillverka ett eget efter en mall på nätet. Mallen skrevs ut typ tre gånger så stor som den skulle vara, och givetvis tog mitt bläck slut i skrivaren..
Så nu sitter jag med en lur för nästan 10 000:- olåst och utan simkort. Har beställt en sån där microsimcutter, men idiotsäljaren på ebay postade den inte först den 14:e när jag betalade den 9:e.. jag ska få den omkring den 20:e enligt honom. Kan säga att det inte blir positiv feedback där. “express shipping with UPS worldwide 3-5 days”. mitt arsle..
Nu försöker jag få tag på nån polare med skrivare så jag kan skriva ut mallen på nytt. Pallar inte att vänta tills nästa vecka. Och tele2 tog inte så lång tid på sig att skicka ett nytt simkort. (om detta i värsta fallet också går åt h-e)
@inkoholic 71054 wrote:
Själv vill jag bara ha ett jailbreak. Klippte sönder mitt jävla simkort när jag gav mig på att tillverka ett eget efter en mall på nätet. Mallen skrevs ut typ tre gånger så stor som den skulle vara, och givetvis tog mitt bläck slut i skrivaren..
Så nu sitter jag med en lur för nästan 10 000:- olåst och utan simkort. Har beställt en sån där microsimcutter, men idiotsäljaren på ebay postade den inte först den 14:e när jag betalade den 9:e.. jag ska få den omkring den 20:e enligt honom. Kan säga att det inte blir positiv feedback där. “express shipping with UPS worldwide 3-5 days”. mitt arsle..
Nu försöker jag få tag på nån polare med skrivare så jag kan skriva ut mallen på nytt. Pallar inte att vänta tills nästa vecka. Och tele2 tog inte så lång tid på sig att skicka ett nytt simkort. (om detta i värsta fallet också går åt h-e)
jag har suttit med en telefon för 6000 i cirka 2 månader, för att mitt blackra1n-jailbreak förstörde min telefon ( var tvungen att återställa och hade ingen shsh-fil sparad )
Så nu sitter jag med en telefon och ett kontantkort som inte är laddat med pengar. (jag tycker att det är onödigt om nu iphones nya unlock snart kommer)
Visst är det skönt att prata ut ibland?
provat denna: How To Convert a SIM to a MicroSIM with a Meat Cleaver! ? 🙂
@jonnilsson 71055 wrote:
jag har suttit med en telefon för 6000 i cirka 2 månader, för att mitt blackra1n-jailbreak förstörde min telefon ( var tvungen att återställa och hade ingen shsh-fil sparad )
Så nu sitter jag med en telefon och ett kontantkort som inte är laddat med pengar. (jag tycker att det är onödigt om nu iphones nya unlock snart kommer)
Visst är det skönt att prata ut ibland?
jag har också en 3gs, dock så “stal” tjejen den igår så nu sitter jag med en K800i slå den du! haha “blåst” på pengarna för telefonen blev jag också 😉 kan ju inte gärna sälja den till sambon..
du kan jailbreak den pwng men da har släpt den bara på mac datorer inte windows an man får vänta när ett tag
@Göbbe 71056 wrote:
provat denna: How To Convert a SIM to a MicroSIM with a Meat Cleaver! ? 🙂
Men du ser att han har ett microsim där va? Jag har inget microsim att utgå ifrån. Färgen är ju slut i skrivaren, annars hade jag ju kunnat fixa det själv. (har 15 global knivar så vassa knivar är det ingen brist på :p)
Men tack för svaret!:)
De ligger inte så långt borta nu med implementeringen av Iphone 4 i ultrasnow..
iClarified – Apple News – iPhone Dev-Team is Adding iPhone 4 Unlock to UltraSn0w
jag tolkar det som att det funkar klockrent, men att de vill inte släppa release förän de optimerat det hela?
Niklas
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.