Kan man se filmer på iPhone och i så fall hur?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Kan man se filmer på iPhone och i så fall hur?

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 11

har precis köpt en och jag har ingen aning om möjligheterna som finns

mosho
    Member
    Post count: 34

@daniels 5863 wrote:

har precis köpt en och jag har ingen aning om möjligheterna som finns

Jag tror att du måste omvandla till en format som mpg4 eller mp4 nåt sån konstigt e det

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973
    sl99
    Member
    Post count: 40

Vilka filformattyper fungerar på iPhone? Bara mpg4?

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

@sl99 6023 wrote:

Vilka filformattyper fungerar på iPhone? Bara mpg4?

Den tar .m4a när det gäller videoformat.

CyberTron
    Member
    Post count: 383

Video

* Videoformat som stöds: H.264-video, upp till 1,5 Mbit/s, 640 x 480 bildpunkter, 30 bildrutor per sekund, Low-Complexity H.264 Baseline Profile med AAC-LC-ljud upp till 160 Kbit/s, 48 kHz, stereoljud i filformaten .m4v, .mp4 och .mov, H.264-video, upp till 2,5 Mbit/s, 640 x 480 bildpunkter, 30 bildrutor per sekund, Baseline Profile upp till Level 3.0 med AAC-LC-ljud upp till 160 Kbit/s, 48 kHz, stereoljud i filformaten .m4v, .mp4, och .mov, MPEG-4-video, upp till 2,5 Mbit/s, 640 x 480 bildpunkter, 30 bildrutor per sekund, Simple Profile med AAC-LC-ljud upp till 160 Kbit/s, 48 kHz, stereoljud i filformaten .m4v, .mp4 och .mov

taget från apple!

Haziza
    Member
    Post count: 22

Vidoera har jag inga bra minnen, korta med dåliga.

Testa isf MediaCoder iPhone Edition eller Xilisoft Video Converter, DVD Ripper, 3GP,PSP,iPod video converter, AVI to DVD det är väl dom två som gäller.

danielS
    Member

jag har använd MediaCoder iPhone och jag la in filmerna i itunes men det går inte att synkronisera in dom i Iphone. vet nån hur man gör det?

CyberTron
    Member

@daniels 6292 wrote:

jag har använd MediaCoder iPhone och jag la in filmerna i itunes men det går inte att synkronisera in dom i Iphone. vet nån hur man gör det?

under video fliken på din iphone i Itunes, kryssa i “synkronisera video” (EDIT: och trycka på utför / synkronisera” )

danielS
    Member

@cybertron 6301 wrote:

under video fliken på din iphone i Itunes, kryssa i “synkronisera video”

Nä så enkel var de inte :S

danielS
    Member

oj va dum jag e …har fixat de

victor.gunnarsson
    Member
    Post count: 7

är det någon som vet om det går att få med texten från en dvd-film när man gör om formatet? tycker det hade varit praktiskt 🙂

CyberTron
    Member

@victor.gunnarsson 6338 wrote:

är det någon som vet om det går att få med texten från en dvd-film när man gör om formatet? tycker det hade varit praktiskt 🙂

använd handbrake den klarar detta (om från dvd eller dvd image)

victor.gunnarsson
    Member
    Post count: 7

@cybertron 6352 wrote:

använd handbrake den klarar detta (om från dvd eller dvd image)

laddade ner handbrake och testade.
    ´men när jag väljer att den ska konvertera med svensktext går det inte, men om jag väljer att inte ha någon text går det hurbra som helst.

CyberTron
    Member

@victor.gunnarsson 6414 wrote:

laddade ner handbrake och testade.
    ´men när jag väljer att den ska konvertera med svensktext går det inte, men om jag väljer att inte ha någon text går det hurbra som helst.

hmm mystiskt..

kan inte se att det skall vara nån begränsning. Själv körde jag över en film från avi till mp4 med en custom sub häromdagen. Så det borde gå…

jojja
    Member
    Post count: 21

har också testat handbrake, men har inte fått det att funka till 100, jag kan välja tex svensk sub, men ändå när filen är klar så står det i mitt test fall inbränt “chapter 3” så jag får den inte att välja den subb jag har valt..

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.