Kan man "släcka" skärmen UTAN att gå till sleepmode?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Kan man "släcka" skärmen UTAN att gå till sleepmode?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Ok, skrev igår om problem med att få samtal och sms när min iphone är i sleepmode.. verkar på andra som om det är ett hårdvarufel. surt sa räven eftersom jag inte riktigt kan byta in den.

MEN, finns det något program som släcker skärmen, typ som en “svart” screensaver, men som inte går ner i sleepmode och därför fortf kan ta emot samtal och sms? Tänker mig att bara det att skärmen är släckt borde spara batteri. Om jag då stänger av wifi också kanske batteritiden kan bli acceptabel iallafall…

VÄLDIGT tacksam för svar…

/Mvh Fredrik

Sekken
    Post count: 0

…har samma problem. Allt, vekligen allt!! funkar hur bra som helst, utom sleep knappen. Så fort den går i “sleep” så tappar jag mottagning och telefonen går ej att ringa till.

Har återställt allt i Ziphone och då funkade allt, ända tills man börja använda “installer” och installera alla apps man ville ha.. då sluta den funka.

Finns det någon programvara man kan ändra på eller är man körd?
    Någon som vet något eller har ett app som blir som en skärmsläckare?

Oregistrerade

Kan det vara något program som inteferar då?
    Prova installera ett prog i taget om det fungerade innan du körde nått i installer?

Får min iPhone först nästa vecka, och vill inte ha nån sån här “bugg”:P
    vill ba hjälpa:P

Oregistrerade

Tjena

Jga har inte hittat ett program som stänger skärmen, MEN jag har hittat ett litet program som ska kunna kolla imap mail även i sleepmode.´När jag installerade detta så fungerar det att ta emot samtal i sleepmode också! Jag testade också att stänga av wifi (eftersom det drar en massa batteri) och programmet verkar ligga o köra ändå. Tänker mig att detta lilla program inte tillåter iPhone att gå ner i “för djup” sleep och därför funkar det att ta emot.

Som sagt, felet finns nog kvar, eftersom det är ett hårdvaru fel, men nu “lurar” man telefonen lite.

gör så här:

Lägg i installern i iPhonen till följande source:
    http://iphone.rustyredwagon.com/repo

När du gjort detta har en ny kategori lagts till under install i Installern.
    Välj att installera iMapIdle i denna kategorin

När jag gjort detta så funkar allt ok… Har inte riktigt koll på hur batteritiden påverkas ännu, men kan direkt säga att jag har mer batteri än igår när jag knappt klarade en dag på jobbet…

Posta gärna svar hur ni får det att funka

/Fredrik

Sekken

DET FUNKAR!!!!! ÄNTLIGEN!!

Mitt batteri höll sig förvånandsvärt mycket längre. iaf dom 20%jag hade kvar efter jag installerat “skärmsläckaren”.

Oregistrerade

glömde berätta att man inte behöver imap mail.. jag fick det att fungera genom att bara aktivera programet. har 1.1.4

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Fredrik, KLOCKRENT! 😀 Tack så mycket!

Registrera dig på forumet, du verkar vara oregistrerad.

Skitbra program, ska skriva om det!

wollybully
    Member
    Post count: 2

Tjena!

Det va jag som posta både svar o fråga, glömde logga in när jag svara bara 🙂

Du som skrev att du inte behöve imap, menade du att du inte behöver ha det installerat alls, eller att du har det aktiverat men ställer in så det inte körs?

jag testade att avaktivera imap, men det funkade inte.

/Fredrik

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.