Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Kan man uppdatera till 4.0.1 just nu?
-
AuthorPosts
-
Min far har en 3GS med firmware 3.1.2 och jag funderar på att uppdatera för att jailbreaka med jailbreakme.com.
Frågan är kan man på något sätt uppdatera till 4.0.1 istället för 4.0.2?
@linus 75223 wrote:
Min far har en 3GS med firmware 3.1.2 och jag funderar på att uppdatera för att jailbreaka med jailbreakme.com.
Frågan är kan man på något sätt uppdatera till 4.0.1 istället för 4.0.2?
Om du skyndar dig på så kan du uppdatera till 4.0.1 med iTunes. Apple håller fortfarande på att signera 4.0.1.
Tror det fortfarande går att updatera till 4.0.1.
Ladda ner firmware från denna länk:
iClarified – iPhone – Where To Download iPhone Firmware Files From
Koppla telefonen till datorn.
Håll ner Alt (på Mac)/Shift (på pc) och klicka på upgrade i iTunes
Bläddra fram firmwarefilen som du just har laddat ner.
Dom har nog slutat att signa 4.01 nu för det fungerar inte för mig.
@Mr.Axan 75454 wrote:
Dom har nog slutat att signa 4.01 nu för det fungerar inte för mig.
Japp verkar så. Många andra som säger att de får felmeddelande vid återställning av 4.0.1 tyvärr.
Går ju fortfarande att nergradera sålänge man har sin SHSH-fil så att säga. Men har man inte den så kan man inte nergradera i dagsläget.@muffins 75455 wrote:
Japp verkar så. Många andra som säger att de får felmeddelande vid återställning av 4.0.1 tyvärr.
Går ju fortfarande att nergradera sålänge man har sin SHSH-fil så att säga. Men har man inte den så kan man inte nergradera i dagsläget.Som tur var gick det via SHSH filen 🙂
@Mr.Axan 75460 wrote:
Som tur var gick det via SHSH filen 🙂
Hur gjorde du?! Vad är SHSH?
SHSH är en unik fil för varje iPhone. Apple har olika tider då se signar filer. Om man inte hämtar ned SHSH filen under den perioden så kan man inte nedgradera. Bara uppgradera.
Det är bla Saurik som skappat detta sätt som gör det möjligt att nedgradera mot apples vilja. Har du jailbreakat och tryckt på “make my life easier” så sparas dina SHSH automatiskt. Jag har SHSH för 3,1 upp till 4.0.1 vilket gör det möjligt för mig att hoppa upp och ned mellan dessa FW.
Och hur man gör står på forumet. Finns en tråd som heter “råkat uppdatera till 3.1.3?” där Freebo tar upp sätt hur man nedgradera. Detta sätt funkar på alla FW så länge du har SHSH sparat
@h3nr11k 76201 wrote:
SHSH är en unik fil för varje iPhone. Apple har olika tider då se signar filer. Om man inte hämtar ned SHSH filen under den perioden så kan man inte nedgradera. Bara uppgradera.
Det är bla Saurik som skappat detta sätt som gör det möjligt att nedgradera mot apples vilja. Har du jailbreakat och tryckt på “make my life easier” så sparas dina SHSH automatiskt. Jag har SHSH för 3,1 upp till 4.0.1 vilket gör det möjligt för mig att hoppa upp och ned mellan dessa FW.
Och hur man gör står på forumet. Finns en tråd som heter “råkat uppdatera till 3.1.3?” där Freebo tar upp sätt hur man nedgradera. Detta sätt funkar på alla FW så länge du har SHSH sparat
Jag har gjort det och telefonen har SHSH för 4.0.1 sparat. Hur gör jag?
Fast ladda ned 4.0.1.
Vet tyvärr inte var dessa finns och jag avråder dig att söka efter dem. Det finns massa virus å skit..
Det ska finnas en sida med alla fw.. Vet dock inte vilken. Någon som vet får fylla i!
Du laddar ner 4.0.1 här
Följ denna guide Säkra din iPhone för framtida nergraderingar av firmware | iMedia (Det är samma som att nedgradera då du använder sparade ssh) -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.