Kan någon göra en custom IPSW till mig? :)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Kan någon göra en custom IPSW till mig? :)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 61

Hej!

Jag har en iPhone 3G som har just nu firmware 3.1.2 (7D11) och baseband 04.26.08, upplåst med UltraSn0w har jag för mig.

Jag skulle göra vilja göra en restore eftersom det känns som att den inte går så bra.. Någon vänlig själ med MAC (funkar kanske att göra custom på Windows med?) som kan fixa en custom ipsw med firmware 3.1.2 och baseband 04.26.08 ? Kan man fixa så den är färdig jailbreakad och Cydia installerat? Så jag bara måste använda restore i iTunes och sedan installera UltraSn0w från Cydia. Vill gärna kunna låsa upp den sedan.

Sammanfattning: En färdig custom ipsw restore fil som har baseband och firmare som står ovan och som är jailbreakad och har cydia installerat..

Tack! :):):)

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Du kan skapa custom IPSWs i Windows med Sn0wbreeze. Sök i forumet efter guiden som Steffeiphone har skrivit

CrossFireX
    Member

“Nu till det kanske viktigaste steget, upplåsningen OBS! Tyvärr går det inte att låsa upp iPhone 3G/3Gs utan bara iPhone 2G. Välj bootneuter om du vill låsa upp din 2G. Gå vidare.”

?? Sn0wbreeze = 3.1.3 ? Vet inte om du läste mitt inlägg….

Freebo
    Member

Då du sitter med 04.26.08 har du med 99% sannolikhet det gamla bootromet, med Sn0wbreeze bygger du en alldeles egen Custom fw på 3.1.3 efter tycke och smak, med bibehållet baseband låser du efter uppdateringen till 3.1.3 upp den med UltraSn0w igen.

Jailbreak iPhone 3.1.3 with Sn0wbreeze | Redmond Pie

Eller så chansar du på att någon annan bygger en Custom åt dig som verkligen fungerar och inte uppdaterar ditt baseband till 05.12.01…

CrossFireX
    Member

Hehe, får bli att skita i allt istället. 🙁 Får dåliga vibbar där det överallt står “DO NOT UPDATE TO 3.1.2 IF YOU’RE ON 3.1.2” man blir ju lite rädd, även om Sn0wbreeze antagligen inte uppdaterar baseband.. Vågar inte detta, är sämst på firmaware osv, kan mer om hårdvara än mjukvara.. 😛

Freebo
    Member

Med lite tur kan du använda guiden för den som råkat uppdatera till 3.1.3, jag orkar inte länka men kolla den klistrade tråden i Jailbreak&Upplåsningssektionen. Den är ENKEL

CrossFireX
    Member

Success!

Tack för hjälpen! 🙂 Fungerade alldeles utmärkt med Sn0wbreeze, den uppdatera inte mitt baseband så kunde köra UltraSn0w 🙂

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.