kan surfa men inte ringa, iphone 3G

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone kan surfa men inte ringa, iphone 3G

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Jag kan vara inne på internet och surfa på 3G nätet på min iphone 3G 8G men inte ringa eller smsa. Jag var hos telia igår och då hade jag problemet att det bara stog ingen signal uppe i hörnet och han i butiken gick in och aktiverade mitt kontantkort i hans dator och lyckades komma ut på 3G nätet men inte ringa eller smsa. Han hade ingen lösning på mitt problem och han tyckte inte att det var värt pengarna att skicka in den på lagning för det var lika dyrt som att köpa en ny. Någon som har en lösning?

Tack på förhand!

muffins
    Member
    Post count: 1906

Är telen upplåst? Om det är det, testa att använda ett annat simkort och se så du kan ringa.

Ang. Telia så måste du ladda på kortet först innan du kan börja använda kortet.

Låter konstigt om du kan surfa på 3g-nätet när du inte har någon täckning.. Man måste ju ha täckning för att kunna använda mobilnätet =P.

jimqa
    Member

telefonen är inte upplåst. jag har laddat koret och jag har ringt med det i en annan telefon.
    det står nu telia i hörnet sen 3G men jag får inte bars som visar att jag har täckning.

muffins
    Member

Har du testat starta om telefonen?
    Har du testat att återställa telefonen i iTunes?

Vad händer om du slår *120# för att få fram saldostatus, säger den i likhet med att något fel har inträffat/ingen täckning?

Vad händer om du slår av 3G`n och kör på 2g (gsm) täckning?

jimqa
    Member

telefonen är återställd och omstartad ett antal gånger.
    slog *120# och det står. Fel när den begärda åtgärden utfördes, ingen nätverkskänst.

jag stängde av 3G känsten och kan fortfarande surfa.

muffins
    Member

Säker på att du inte har wifi igång på telen?

Teoretiskt sätt så är det omöjligt att kunna surfa via telenätet när du inte får någon täckning på telefonen.

jimqa
    Member

nope har stängt av wifi

muffins
    Member

Har du garanti kvar på produkten?
    Isf kan du ju lämna in den som garanti-ärende och slippa betala något om det är fel på telefonen och ej i nätet som du använder.

wiper
    Member
    Post count: 1

Tjaa.. ja har faan exakt samma problem som du. har du löst de?? Ja fattar inte hur de kan va möjligt att ja kan göra allt me den förutom att ringa å skicka mess, kan inte heller avända den i itunes..

tacksam för svar =)

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.