Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Kan wi-fi problem ha någonting med routern att göra?
-
AuthorPosts
-
Har problem att komma in på det trådlösa nätverket hemma med min iPhone, däremot funkar det på dom flesta andra trådlösa nätverk. Borde ju rimligtvis ha någonting med router-inställningar att göra? eller?
…ganska uppenbart med tanke på att det funkar på dom andra trådlösa nätverken.
tack för det, var med ett antagande med en underliggande förhoppning om att få tips om vad som var fel… Någon som kan ha en idé om vad som kan behövas ändras?
Jag har samma problem, Wi-Fi fungerar överallt men inte hemma hos mig. jag har en netgerar trådlös router
Jag hade problem med min laptop till det trådlösa förut. Detta till en netgear.
Det jag ändrade var att inte köra 64 bitars kryptering utan endast 32.
Efter det slutade strulet. Hade kanske gått att lösa på något annat sätt, men detta funkade bra för mig.
Har inte heller någon större anledning att skydda mitt trådlösa nätverk eftersom närmaste granne bor 200 meter bort.
Samma här men det jävliga är att det funkar med alla andra datorer jag testat och med sonyericsson bobil. Är bara iPhone som inte fungerar, har en netgear router. Nån som vet vad som är problemet? HJÄLP!
@chiquita 27411 wrote:
Samma här men det jävliga är att det funkar med alla andra datorer jag testat och med sonyericsson bobil. Är bara iPhone som inte fungerar, har en netgear router. Nån som vet vad som är problemet? HJÄLP!
Jag kom aldrig in på min netgear router när jag använde WEP lösenord, ändrade till ett eget lösenord och så kom jag in. Kanske kan vara till någon nytta:cool:
Hade oxå problem först….uppdatera routerns FW och voila!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.