Känner inte igen Telia eller Telenor .

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Känner inte igen Telia eller Telenor .

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 20

Tjenare!, Min Iphone 3g började bugga o trodde en återställning skulle räcka,

men då vart maskinen till 3.1.3, men kunde downgradea den igen till 3.1.2 samt jailbraka med Blackra1n, men nu känner inte mobilen av telia eller telenor kort,

Och om jag låser upp med telia kortet och sen jb’ar och sedan sätter in telenor kortet får ja ingen kontakt, samt får jag telias inställningar.

Jag vill altså ha Telenor kortet att fungera, Vad har gått snett?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Även om du nedgraderat din firmware till 3.1.2 igen så sitter du med ett uppdaterat baseband. Baseband/Modem Firmware 05.12.01 kan inte låsas upp just nu. Möjligen kommer det en upplpsning till sommaren, ingen som vet.

Portera ditt nummer, vänta på unlock eller kolla om din telefon är äldre än 1 år och kan låsas upp legalt i en Teliabutik

henkaboy
    Member

@freebo 60129 wrote:

Även om du nedgraderat din firmware till 3.1.2 igen så sitter du med ett uppdaterat baseband. Baseband/Modem Firmware 05.12.01 kan inte låsas upp just nu. Möjligen kommer det en upplpsning till sommaren, ingen som vet.

Portera ditt nummer, vänta på unlock eller kolla om din telefon är äldre än 1 år och kan låsas upp legalt i en Teliabutik

Tjenare, enligt programmet f0recast så har jag en bootloader på 5.8 vilket gör att jag kan nedgradera basebanden.

Baseband : 05.12.01
    Bootloader : 5.8

mvh!

nimren
    Member
    Post count: 250

Man kan inte nergradera baseband. Du är fast med en dyr iPod om du inte kan låsa upp den i butik.

henkaboy
    Member

Jag hitta denna app:
    3G Fuzzyband Downgrader. Downgrade any baseband with a simple click of a button!

edit; nu har ja downgradeat, det funkade visst 🙂

Modemfirmaware : 04.26.08

Freebo
    Member

Henka, väldigt få tidiga 3G har “rätt” bootloader så gör ett försök, förutom legal upplåpsning i butik är det ju din enda chans

henkaboy
    Member

@freebo 60135 wrote:

Henka, väldigt få tidiga 3G har “rätt” bootloader så gör ett försök, förutom legal upplåpsning i butik är det ju din enda chans

edit; nu har ja downgradeat, det funkade visst 🙂

Modemfirmaware : 04.26.08 ::)

Freebo
    Member

grattis, jag tror det var runt 7-8% av 3G telefonerna som såldes med 5.8

Alltid kul med en positiv story =)

henkaboy
    Member

@freebo 60139 wrote:

grattis, jag tror det var runt 7-8% av 3G telefonerna som såldes med 5.08

Alltid kul med en positiv story =)

Haha alltid skoj när man blir lite “unik”, men kan ni guida igenom mig lite nu hur ja ska göra?, ska ja köra med Ultrasn0w?

edit; Körde ultrasn0w och det funkar perfekt!!!

kan även tipsa programmet f0recast, ( googla på de ) då får ni massa info om iphonen, tex baseband och om du kan downgradea basebanden med. 🙂

Tack iallafall! Mvh.

Freebo
    Member

Det känns nästan lite 90-tal att tala om Ultrasn0w igen men absolut, det är den enda (och hittills mest stabila) unlocken. Ultrasnow ligger i Cydia Repon repo666.ultrasn0w.com

Edit: här är exploiten du nu njuter av

henkaboy
    Member

@freebo 60141 wrote:

Det känns nästan lite 90-tal att tala om Ultrasn0w igen men absolut, det är den enda (och hittills mest stabila) unlocken. Ultrasnow ligger i Cydia Repon repo666.ultrasn0w.com

Edit: här är exploiten du nu njuter av

Varför jag just uppgradeade var för att min hörlur ( den man lyssnar i när man pratar ), la av, men den funkar fortf inte… finns det någonstans att köpa just den delen bara? (ursäkta för off-topic freebo (A) )

edit; det var visst en liten dammtuss i den, nu funkar de perfa, 🙂

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.