Känsligheten på Screen har rasat!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Känsligheten på Screen har rasat!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 54

Jag fattar inte vad som har skett idag med luren, Jag har plockade upp den hemma och var ute och skulle ringa och då började allt knasa, 963 började att dessa ej fanns, sedan gick det ej att dra till höger–>>Vänster sedan provade jag omstarta den och kollade den och då låg SSH och Edge på hela tiden (luren en JB så ser ju detta direkt via snabb menyn)

Detta har upprepat sig flera ggr efter en total omstart med power och home nere tills allt dör, Jag kan prova börja skriva sms (detta efter jag undrade om det var något om antal tryck) och den kan skriva ett litet stycke sedan låser sig igen och den som vill funka ä Power och Home.

Telefon har inte gjort någon update (mig veterligen) på riktigt länge och den är helt skyddad med film m.m

Kan detta bygga på virus eller vart kan felet ligga? Mottager gärna frågor om jag har missat något och Garanti är ju bara lägga ner då jag har flyttat ner till Thailand efter köpet och har ej tyvärr papper kvar utan hemma i Svedala.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@tattoos777 60874 wrote:

Jag fattar inte vad som har skett idag med luren, Jag har plockade upp den hemma och var ute och skulle ringa och då började allt knasa, 963 började att dessa ej fanns, sedan gick det ej att dra till höger–>>Vänster sedan provade jag omstarta den och kollade den och då låg SSH och Edge på hela tiden (luren en JB så ser ju detta direkt via snabb menyn)

Detta har upprepat sig flera ggr efter en total omstart med power och home nere tills allt dör, Jag kan prova börja skriva sms (detta efter jag undrade om det var något om antal tryck) och den kan skriva ett litet stycke sedan låser sig igen och den som vill funka ä Power och Home.

Telefon har inte gjort någon update (mig veterligen) på riktigt länge och den är helt skyddad med film m.m

Kan detta bygga på virus eller vart kan felet ligga? Mottager gärna frågor om jag har missat något och Garanti är ju bara lägga ner då jag har flyttat ner till Thailand efter köpet och har ej tyvärr papper kvar utan hemma i Svedala.

Glappkontakt inuti kanske. Digitizern på väg att gå sönder.

Om du har en liten stjärnskruvmejsel så kan du öppna iphonen och sätta tillbaka alla sladdar.

Gissar på att du har youtube så du lär hitta alla guider.

tattoos777
    Member

@mossarelli 60878 wrote:

Glappkontakt inuti kanske. Digitizern på väg att gå sönder.

Om du har en liten stjärnskruvmejsel så kan du öppna iphonen och sätta tillbaka alla sladdar.

Gissar på att du har youtube så du lär hitta alla guider.

Hmm det är ju tydligt att det är något med skärmen för en min så funkar allt perfekt bara för att hänga sig eller göra så att då jag drar handen ovanpå skärmen så vill den trycka ner siffror och det gör denna å, Detta måste ju vara något helt galet

tattoos777
    Member

Testat nu flera ggr att slå in telelås koden men likt förbanat så vill den antigen slå in fel siffror eller så blir det som att allt har en fördröjning… lite panik för korkad som jag varit så har jag inte lagt in med Cydia så jag kunnat kopiera ner alla mina nr till SIM och lite jobbigt är det att luren bara rasar mitt i allt…får ju en varningskänsla över virus eller spywear men detta är ju bara nojja ELLER?

Men hur i hela h-vete skall jag kunna reda ut detta och vart felet ligger? Inte spec sugen på att öppna heller då jag inte vill torska luren på att chansa och all garanti å…

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Har du fortfarande garanti på den så ska du aldrig öppna den. Gör en återställning och lämna in den.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Låt den vara avstängd ngt dygn. Som Ponyboy säger, öppna inte utan skicka in

tattoos777
    Member

Ja öppna den själv är ju verkligen det sista som jag drar för mig för, Men har haft luren död nu sedan jag skrev senast men måste slå på den igen för att komma åt vissa nr, Men har suttit och letat som en galen med Google för att finna någon annan som hade en lösning men icke då, verkar ju fan bara vara jag som åkt på detta alltså…

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Har du säkerhetskod på din iPhone och inte kan slå in din kod så kan du fortfarande använda itunes för att säkerhetskopiera din iPhone och då kommer du att kunna få tillbaka allt efter återställning.

Vill du ha dina nummer nu på direkten så kan du synkronisera dina kontakter med Gmail, Outlook, Yahoo eller Windows-kontakter och då kan du se alla dina nr direkt i datorn. Se bilden nedan.

namnlsg.jpg

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.