Kasst ljud i iPhone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Kasst ljud i iPhone

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Har precis köpt en Iphone, o funderarar om det skall vara så fruktansvärt dåligt ljud i musikspelaren.
    Har provat en massa olika lurar, eq på bass reducer eller av.
    Tycker att det bara låter skit, en billig Kina mp-3 spelare låter bättre.

Skall det vara så eller ?

mvh
    Peter

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Hej!

Standardlurarna suger riktigt hårt, jag köpte en 3.5mm-adapter och ett par Koss Porta Pro och det blev grymt ljud!

Men det beror ju på vad man är van vid annars, visst det är inget iAudio/iRiver-ljud i iPhone, men det duger alldeles utmärkt faktiskt. Men vi alla har ju olika krav….

Om det låter RIKTIGT dåligt så kan det vara något annat problem… 🙁 Sitter lurarna i korrekt?

Högtalaren låter dock skit.

Vad tycker ni andra?

Andreasson
    Member
    Post count: 60

Har faktiskt inte tänkt några negativa tankar om hörlurarna, jag har ju använt mig av vanliga ipod hörlurar innan så är la van vid det oxå. Har faktiskt bara avgudat headsets så mycket så har inte tänkt på något annat, att det är så himla smidigt osv 🙂

För några dagar sedan så börja vänsterlur spraka så tror jag har råkat spränga den så får se om jag överväger ett inköp av ett par nya 😀

Tycker dock det är väldigt synd att högtalarna är så dåliga, det är nog en av få punkter som iphonen ligger efter jämfört med andra phonar.

criille
    Member
    Post count: 25

Tkr lika som ni, hörlurarna tycker jag de inte är något större fel på (men som du säger, så blir det ännu bättre med adapter och ex. ett par koss hörlurar.

Och lika så håller jag med om att högtalar hörlurarna är lite “sämre” , vill inte skriva dåliga då jag tycker alla andra funktioner och finesser väger så det blir 1000 ggr mer på + sidan. Det går helt enkelt inte att få en bättre telefon trots det “lite sämre” högtalar ljudet enligt mig 🙂
    pez

datakalas
    Member
    Post count: 5

I botten på iphonen så är det två stycken högtalare. Är det meningen att bara ena av högtalarna ska låta när man spelar musik?

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

@datakalas 1091 wrote:

I botten på iphonen så är det två stycken högtalare. Är det meningen att bara ena av högtalarna ska låta när man spelar musik?

Den ena är högtalare den andra är för ljud in, d.v.s mikforon.

mackans
    Member
    Post count: 20

tänker köpa ett par skullcandy hörlurar så då behöver jag ju köpa en adapter.

Så var kan man köpa en adapter ? helst riktig affär men helt okej med internet också

Andreasson
    Member

Har för mig att expert sålde adapter till iphone men jag kan återkomma om jag hittar en länk så du kan se

Andreasson
    Member

Här finns det info om hörlursadaptern:

https://www.iphoneinfo.se/horlursadapter-till-iphone-35mm/

Om du inte gillar affären som finns som förslag så kan du ta och googla lite på hörlursadapter till iphone så kommer flera alternativ upp

quuz
    Member
    Post count: 24

Annars så har jays en riktigt trevlig adapter med en knapp på som har precis samma funktion som originallurarna till iphonen, alltså svara, pausa låt osv. Vet dock inte hur mkt den kostar.

Funkar perfekt gör den iaf.

Om du inte vill lägga pengar på en adapter kan du bara ta en riktigt vass kniv eller en mattkniv och bara skära bort en liten del av gummit som sitter strax ovanför själva “hörlurspinnen” på hörlurarna så den passar. Skadar inte hörlurarna på något sätt alls.

mackans
    Member
    Post count: 20

ngn som vet om dem har adapter på webbhallen?

hittar ingen på hemmsidan 🙁

Snackhat
    Member

Finns det någon bra programvara som förbättrar basen etc i musikspelaren? Eller någon annan musikspelar med bättre ljud?

Rquired
    Member
    Post count: 64

Har en Ipod touch, gissar att den har samma ljudprocessor som iphone. Jag är dessutom van vid att omges av ljud med mycket hög kvalitet.

Köpte Touchen och testade med orginal hörlurar, godkänt men inte mer. Köpte ett par Koss hörlurar, lite bättre men fortfarande inte mer än godkänt. Framförallt är det på basfronten som jag upplever den klen, och min teori är att allt beror på EQn, hade man bara haft en möjlighet att ställa in denna själv så hade det varit betydligt bättre ljud.

Men man skall inte klaga, allt annat är så underbart med dessa 🙂

Snackhat
    Member

@rquired 4769 wrote:

Har en Ipod touch, gissar att den har samma ljudprocessor som iphone. Jag är dessutom van vid att omges av ljud med mycket hög kvalitet.

Köpte Touchen och testade med orginal hörlurar, godkänt men inte mer. Köpte ett par Koss hörlurar, lite bättre men fortfarande inte mer än godkänt. Framförallt är det på basfronten som jag upplever den klen, och min teori är att allt beror på EQn, hade man bara haft en möjlighet att ställa in denna själv så hade det varit betydligt bättre ljud.

Men man skall inte klaga, allt annat är så underbart med dessa 🙂

Som sagt, man ska ju inte klaga, men man vill ju alltid att allt ska vara bättre 😀

Luna
    Member
    Post count: 14

Hur fick de för sig att ta bort EQ:n när de gjorde iPhone? Så förbannat dumt gjort.

william_3000
    Member
    Post count: 111

@luna 4800 wrote:

Hur fick de för sig att ta bort EQ:n när de gjorde iPhone? Så förbannat dumt gjort.

EQ finns ju visst de!, Inställningar – iPod – EQ.

Lajja
    Member
    Post count: 39

vad pratar ni för dynga?? EQ finns ju visst det som william_3000 säger

verkenvrak
    Member
    Post count: 1

Som jag misstänkte räckte det med att skala av lite plast på kontakten för att få ljud i mina Koss pluggar, utan adapter , men ljudet är riktigt dåligt jämfört med min Creative Nano för 300 spänn.
    Ljudet i högtalarna är faktiskt sämre ändå , folk hånskrattar när man spelar upp en låt i dom 😡

ZorceY
    Member
    Post count: 19

Jag har riktigt bra ljud i mina koss porta pro. Jag har skalat bort gummit som är ivägen och de funkar lika bra som de gjorde innan jag skalade dem.

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.