Klantat mig med synkronisering – apps borta

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Klantat mig med synkronisering – apps borta

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 16

Hej!

Mycket trött och nöjd hade jag installerat iOs 4 på min sambos 3g telefon.
    Av ren vana använde jag knappen sykronisering igen i Itunes och av misstag måste jag ha svarat fel den fråga som ibland kommer upp. Något om man vill överföra applikationer till telefonen.

Sekunden efter raderades alla hennes applikationer (Inklusive hennes project 365 som hon använt som dagbok länge).

Jag vet att man kan ladda hem applikationerna igen utan kostad. Men skulle helst vilja fixa detta på annat sätt innan hon vaknar. För husfridens skull så att säga.

Finns det något sätt? Jag har sökt lite i forumen men inte hittat exakt denna klantighet ännu. Jag *hoppas* att dessa är sparade i någon äldre synkning ?

samuel.lindberg
    Member

Eller i alla fall en lista på alla redan inköpta applikationer vore bra att ha. Läste i en annan tråd att den ska finnas i program i iTunes men hittar den inte där

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@samuel.lindberg 69090 wrote:

Eller i alla fall en lista på alla redan inköpta applikationer vore bra att ha. Läste i en annan tråd att den ska finnas i program i iTunes men hittar den inte där

I iTunes välj Affär och näst längst ner välj Vis mitt konto. Kolla sen på Köp historik.

samuel.lindberg
    Member

Tack PonyBoy! Kanon!

Hittade också att bilderna har datum i egenskaperna i datorn.Så det bär fungera att att lägga in bilderna igen i project 365 igen (ungefärligt).

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Om du säkerhetskopierade hennes iPhone innan återställningen så kan du först lägga tillbaks hennes applikationer och se backa upp från säkerhetskopian, då kommer innehållet i alla applikationer att återsvända. Högerklicka på iPhone ikonen i iTunes och välj “Återskapa från Säkerhetskopia”.

Om du har redan backat upp från säkerhetskopian så borde det räcka med att installera applikationen igen och då ska innehållet vara kvar.

samuel.lindberg
    Member

Låter som en bra ide. Testade det men Itunes låste sig rejält. Så ska prova i morgon. Ska berätta hur det.

Godnatt!

samuel.lindberg
    Member

Verkar inte fungera. Antar att jag synkroniserat den efter jag tappat apparna. Men tack ändå! Det mesta fixade ju sig.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.