Klocka iphone?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 49

Är det någon som har en aning om det går att klocka en iphone 4 med 4.1 programvara, isåfall hur?

mvh

ssnd
    Member
    Post count: 194

Tror inte det, men jag kan ha fel förstås.

Förstår inte vitsen dock för den laggar ju ALDRIG oavsett vilka appar man kör.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Vitsen är att cpu är underklockad på alla iPhones/iPods/iPads.
    Troligtvis för att spara på batteri..
    Om man kunde få ut full potencial från CPU så skulle en 3G ha samma som 3GS, 3GS samma som ip4 osv.
    Tror dock inte att det går

antson49
    Member
    Post count: 49

jag har läst att det går att göra det på windows mobile bland annat…tänte att man kan ju göra det mesta med sin iphone när den är jailbreakad, då borde det ju gå tycker man…

mvh

Fludent
    Member
    Post count: 6

Testa att trycka in android på någon lur och testa därifrån då?
    Kanske funkar då?

chefen99
    Member
    Post count: 28

Finns ju en app i cydia som heter ioverclock. Kört detta ett tag men märker ingen skillnad iofs

Adamitoo
    Member
    Post count: 2

Om man root’ar en HTC så kan man installera ett program som överklockar den t.ex från 400Mhz till 600Mhz. Det smarta med den här är att den klockar ner sig till originalet när man låser den, vilket är schysst för att den ger extra kraft när man behöver det.

Ska läsa på lite om ioverclock 🙂

Edit: Hittade ett inlägg på ett annat forum som beskriver att den inte alls drar så mycket mer batteri iPhone 4 Forum – View Single Post – ioverclock app just came on cydia,it brings cpu level to how they should be??
    Sen hur mycket sanning det är i det han säger vet jag inte.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.